۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

مدیرکل استاندارد اردبیل عنوان کرد؛

انجام بیش از ۱۰۰۰ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی اردبیل

انجام بیش از ۱۰۰۰ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی اردبیل

اردبیل-مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۶۲ مورد نمونه برداری از فرآورده های تولیدی در استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم علایی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۶۲ مورد نمونه برداری توسط کارشناسان اداره کل و شرکت‌های بازرسی انجام و توسط آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی مورد آزمون قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی، ارزیابی انطباق آنها با ضوابط و مقررات استانداردهای ملی است، افزود: در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده سال گذشته، ۱۰۶ درصد بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: عمده تولیداتی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی بوده است.

علایی تصریح کرد: این تولیدات توسط کارشناسان اداره کل و همچنین آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می‌گیرند و نتایج آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری شده و واحدهای تولیدی نیز می‌توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده‌های خود اطلاع حاصل نمایند.

مدیرکل استاندارد استان خاطر نشان کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استانداردهای ملی، مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 5469754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha