۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

با حضور ایران؛

برنامه‌های فستیوال ادبیات ترکیه برگزار می‌شود

برنامه‌های فستیوال ادبیات ترکیه برگزار می‌شود

برنامه‌های فستیوال ادبیات ترکیه که از امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ آغاز شده با حضور پررنگ نمایندگانی از ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه‌های فستیوال ادبیات ترکیه از امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین در این‌کشور آغاز شده که این‌رویداد با حضور پررنگ نمایندگانی از ایران و کارشناسان و اساتید ادبیات فارسی در ترکیه همراه است.

یکی از دست‌اندرکاران برگزاری این‌رویداد پروفسور نعمت ییلدریم مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک است که از سوگل مشایخی برای حضور در آن دعوت کرده است.

برنامه‌های این‌فستیوال طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۰ و ۳۱ فروردین در استانبول دنبال شده و روز پنجشنبه اول اردیبهشت به قونیه، سپس روز شنبه از قونیه به ترابزون منتقل می‌شوند. سخنرانی روز دوشنبه هفته‌ آینده در دانشگاه آتاتورک و سخنرانی در مراسم افطاری دانشجویان ایرانی ارزروم از دیگر برنامه‌های این‌فستیوال ادبی هستند.

فستیوال ادبیات ترکیه با توجه به ادبیات ایران با حضور ۱۸ کشور مهمان برگزار می‌شود و یکی از بخش‌ها و محورهای آن، گرامیداشت یاد و خاطر سیمین دانشور است.

بناست در کنار سخنرانی‌ها دیگر، سوگل مشایخی، روز اول اردیبهشت همزمان با روز گرامیداشت سعدی، درباره ادبیات فارسی و این‌شاعر غزلسرای بزرگ سخنرانی کند.

کد خبر 5470632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha