۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵

رئیس سازمان مدیریت لرستان مطرح کرد؛

تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در لرستان

تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در لرستان

خرم‌آباد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در این استان گفت: طی سال گذشته هزار و ۳۱۳ میلیارد اعتبار عمرانی برای استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سمانه حسن پور امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: اعتبارات سفر رئیس جمهور به لرستان، ۱۶ هزار ۲۸۹ میلیارد تومان اقتصادی و عمرانی، ۱۰ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان تسهیلات و ۳۴۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی باعث می‌شود که از طرفی درآمدهای مالیاتی افزوده و کسری بودجه کشور هم در آن دولت کاهش پیدا کند، گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته رشد اقتصادی در کشور دستخوش نوساناتی بوده، برنامه رشد اقتصادی در سال جاری رشد هشت درصدی اقتصادی برای قانون بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که ۴.۵ دهم درصد آن افزایش سرمایه‌گذاری و ۳.۵ درصد را رشد بهره‌وری و سهم لرستان از این رشد اقتصادی ۶.۹ دهم است.

تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان تصریح کرد: همچنین در قانون بودجه ۱۴۰۱ عدالت محوری و کمک به ثبات اقتصادی، اصلاح و ارتقای کیفیت ساختار بودجه مدنظر است.

حسن پور در ادامه با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، یادآور شد: بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها اقدامات اولیه را برای تدوین این برنامه در سال ۱۴۰۱ هم برای سنوات آتی و پیشرفت و افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان کشور و هم و توسعه بازارهای مالی را در برنامه و در دستور کار خودش قرار داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مواردی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده دستیابی به اهداف رشد اقتصادی و افزایش سطح مشارکت‌های همه جانبه در رشد و توسعه استان‌ها است و یکی از راه کارها تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها است عنوان کرد: این صندوق با هدف افزایش تولید و اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان‌ها شکل می‌گیرد و ۲۰ درصد اعتبارات متوازن سازی کشور، اعتبارات صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی، منابع بخش خصوصی و سایر منابع برای تجهیز مالی این صندوق در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: در راستای انضباط مالی، ما نظارت برای جلوگیری از هدر رفت منابع‌های مالی کارگروه نظارت بر پروژه‌های عمرانی را فعال کردیم که سالانه پروژه‌های عمده ملی و استانی را رصد می‌کند و گزارش سالیانه پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها تهیه و به مراجع ذیربط اعلام و مبنای ما برای تخصیص اعتبارات هم است.

تخصیص بیش از هزار میلیارد اعتبار عمرانی به لرستان

حسن پور بیان داشت: همچنین ما در سال ۱۴۰۰ طرح‌های اشتغال روستایی را تمام شماری کردیم که بالغ بر هزار و ۳۷۹ پروژه اشتغال روستایی توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در قالب یک فرم سه صفحه‌ای رصد و خروجی گزارش آن هم مبنایی برای توزیع تسهیلات آتی در قالب تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات خواهد بود.

وی ضمن اشاره به اینکه ما سند آمایش ملی و استان را داریم و اجرای آن الزام آور است، گفت: قاعدتاً سند ملی و استانی آمایش مبنای شروع پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ بالغ بر دو هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان در قالب ردیف‌های استانی اختصاص یافت و از این مبلغ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

حسن پور ادامه داد: در حوزه جاری آنچه که به استان ابلاغ شد ۷۳۴ میلیارد تومان بود که در واقع در راستای اجرای اهداف دولت به ۲۴ دستگاه استانی اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: ۱۷۱ مورد توافق سفر ریاست جمهور به استثنای توافقات ماده ۱۷ که آنها هم خودشان تعدادی است و پروژه‌های خوبی هستند را داشتیم.

کد خبر 5470899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha