۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۲

استاندار کردستان خبر داد؛

ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های آبرسانی و راهسازی کردستان

ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های آبرسانی و راهسازی کردستان

سنندج- استاندار کردستان از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های زیرساختی و اولویت‌دار کردستان در حوزه‌های آب و راه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: با توجه به عمق عقب ماندگی‌ها و نیاز استان به انجام و اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی دیداری با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد.

وی افزود: این جلسه با دستور کار ورود قرارگاه خاتم الانبیا برای کمک به توسعه زیرساخت‌های حوزه آب و راه و ارتقا شاخص‌های این دو بخش با بهره‌گیری از ظرفیت تهاتر نفت برگزار شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در کردستان پروژه‌های اولویت‌دار برای اجرا مشخص شده است، اظهار کرد: اجرای کنار گذر شهرهای کامیاران و سنندج از مسیر کریدور شمال به جنوب و راه سنندج- مریوان – باشماق از جمله پروژه‌هایی است که مقرر شد از لحاظ فنی و اجرایی بررسی و برای عملیاتی شدن و بهره‌مندی از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرند.

استاندار کردستان اضافه کرد: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارائه مشخصات و اسناد پروژه‌ها و معرفی به سازمان برنامه و بودجه کشور برای طی مراحل ترک تشریفات اقدام کند.

وی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های این روزهای مدیریت اجرایی استان را آبرسانی به شهرهای دارای مشکل عنوان کرد و گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسناد مالی پروژه‌های آبرسانی به شهرهای قروه، دهگلان، بیجار و حسن آباد یاسوکند را جهت تنظیم تفاهم نامه و اخذ تاییدیه به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد.

استاندار کردستان آبرسانی به شهر سنندج از محل سد آزاد را دیگر پروژه مهم استان در حوزه آب نام برد و افزود: در این جلسه بر تسریع در تأمین لوله توسط شرکت آب نیروی ایران برای لوله گذاری و افزایش اکیپ کارگاهی و سه شیفته شدن فعالیت توسط مؤسسه اروندان تاکید شد.

زارعی کوشا ادامه داد :۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آبرسانی به سنندج از سد آزاد تأمین شده و با توجه به تأمین کامل اعتبار پروژه انتظار داریم مردم سنندج در کوتاه‌ترین زمان ممکن از آب گوارا و سالم سد آزاد بهره‌مند شوند.

کد خبر 5472222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha