۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸

مناظره ای که به ندرت نشانی از صمیمیت داشت؛

محورهای مناظره ماکرون و لوپن

محورهای مناظره ماکرون و لوپن

رئیس جمهوری فرانسه، و مارین لوپن، رقیب راست افراطی او شامگاه چهارشنبه مناظره تندی درباره مسائلی چون ارتباط با روسیه و حجاب اسلامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، و مارین لوپن، رقیب راست افراطی او شامگاه چهارشنبه مناظره تندی درباره مسائلی چون ارتباط با روسیه و حجاب اسلامی داشتند.

این مناظره سه ساعته به ندرت نشانی از صمیمیت داشت در حالی که ماکرون مدام سعی می‌کرد با پیش کشیدن سوابق لوپن به او ضربه بزند و لوپن نیز تمرکز خود را بر عملکرد دولت ماکرون گذاشته بود.

با توجه به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که این مبارزه انتخاباتی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، ماکرون به وامی اشاره کرد که حزب لوپن در انتخابات پنج سال قبل از یک بانک روسی گرفته بود.

ماکرون همچنین به موضع سال ۲۰۱۴ ماری لوپن اشاره کرد که اقدام روسیه در انضمام شبه‌جزیره کریمه به خاک خود را به رسمیت شناخته بود و پرسید: چرا این کار را کردی؟

وی خطاب به لوپن گفت: تو به حکومت روسیه و پوتین وابسته هستی.

لوپن در جواب گفت که او «یک زن کاملاً آزاد است» و تاکید کرد حزب او تنها به این دلیل آن وام را گرفته بود چون هیچ بانکی در فرانسه حاضر نشد به او وام بدهد.

وی افزود: من حامی اوکراین هستم.

در رابطه با اتحادیه اروپا، لوپن تاکید کرد که او می‌خواهد فرانسه همچنان در این اتحادیه باقی بماند.

مسئله «حجاب زنان مسلمان فرانسه»، از دیگر مسائل محوری مناظره بود.

گفتنی است که فرانسه در ۱۰ آوریل سال جاری میلادی دور اول انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد. ماکرون در مرحله اول ۲۷.۸۴ درصد و لوپن ۲۳.۱۵ درصد آرا به دست آوردند. این دو سیاستمدار در ۲۴ آوریل در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

فرانسه روز یکشنبه با انتخابی جدی میان ماکرون میانه‌رو و لوپن مواجه است که از سیاست‌های ضدمهاجرت جانبداری می‌کند و در صدد آن است تا اولین رئیس‌جمهور راست‌گرای افراطی فرانسه بشود، امری که می‌تواند اروپا را تکان بدهد. در حالی که به فاصله چهار روز مانده تا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هر دو تلاش می‌کنند آرای افراد مردد را جذب سبد رأی خود کنند.

کد خبر 5472308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha