۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۴

معاون سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد؛

رشد ۳۲.۶ درصدی مبارزه با آفات در اراضی کشاورزی استان همدان

رشد ۳۲.۶ درصدی مبارزه با آفات در اراضی کشاورزی استان همدان

همدان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از رشد ۳۲.۶ درصدی مبارزه با آفات در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمد شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجموع غلات کشت شده استان همدان حدود ۵۹۵ هزار هکتار است، تشریح کرد: این محصولات شامل گندم ۴۳۶ هزار هکتار که ۷۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۶۵ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده و بالغ بر ۱۵۹ هزار هکتار زیرکشت محصول جو رفته است.

وی با اشاره به اینکه در محصول جو بالغ بر ۵۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۱۰۸ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است، اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله داشت غلات هستیم؛ در این مرحله مبارزه با سن غلات به ویژه سن مادر در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: تا پایان فروردینماه حدود ۱۲۸ هزار و ۹۳۶ هکتار مبارزه با این آفت صورت پذیرفته که از نیمه فروردین ماه انجام شده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه سال گذشته میزان مبارزه شیمیایی با این آفت در استان برابر ۹۷ هزار و ۲۵۱ هکتار بود، گفت: در سال جاری، رشد ۳۲.۶ درصدی را در مبارزه با آفات داشته‌ایم.

پرورش خاطرنشان کرد: در این راستا از تمام ظرفیت سازمان، مراکز جهاد کشاورزی، تعاونی‌های تولید استفاده و پیش بینی می‌شود تا نیمه اردیبهشت مبارزه با سن مادر ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه نسبت به سنوات گذشته بارش کمتری داشته‌ایم و میانگین دما ۱ تا ۱.۵ درجه بیشتر بوده به منظور تولید محصولات سالم و عاری از آفت باید در مسیر افزایش سطح مبارزه با این آفت به نحو مناسبی پیش رویم.

کد خبر 5473678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha