۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲

پس از قهرمانی در قاره کهن؛

واکنش نایب قهرمان المپیک به روند انتخاب آزادکاران آسیایی

 واکنش نایب قهرمان المپیک به روند انتخاب آزادکاران آسیایی

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در حالی توانست عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند که در ترکیب این تیم چند جوان آینده دار و با انگیزه حضور داشتند و درخشیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا طی روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغلوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران به عنوان قهرمانی دست یافت. رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلورگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و یداله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۶ آزادکار طلایی تیم ایران بودند و داریوش حضرتقلی زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم و محسن مصطفوی هم در وزن ۸۶ کیلوگرم، دو مدال نقره و برنز را برای کشورمان کسب کردند.

سال گذشته نیز تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان با کسب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی رسیده بود.

بر این اساس بسیاری از اهالی کشتی معتقدند کسب این عنوان با توجه به اجرای دقیق چرخه انتخابی تیم ملی می‌تواند نتیجه امیدوارکننده ای برای آینده باشد و باید همچنان این روند ادامه یابد.

در همین علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک آتن و مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفت: انتخاب ملی‌پوشان اعزامی از رقابت‌های کشوری، نقطه عطف قهرمانی کشتی آزاد در آسیا بود. البته تفاوت قهرمانی در این دوره از مسابقات آسیایی با دوره‌های قبل این بود که برخی از کشتی گیران جوان درخشیدند. ملی پوشانی مانند امیرحسین فیروزپور، داریوش حضرتقلی زاده، رحمان عموزاد خوش درخشیدند و نشان دادند کادر فنی می‌تواند روی آنها حساب ویژه ای باز کند.

وی قهرمانی در آسیا را نتیجه یک کار تیمی و برنامه‌ریزی شده خواند، افزود: مهمترین اتفاق در انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به مغولستان، انتخاب آنها از دل مسابقات قهرمانی کشور بود که فرصت خوبی را در اختیار جوانان قرار داد. به عنوان مثال محسن مصطفوی که برای اولین بار به یک میدان رسمی و بین المللی اعزام شد و در نهایت مدال برنز گرفت.

سرمربی پیشین تیم کشتی امید با بیان اینکه درخشش کشتی گیران جوان نشان داد پشتوانه‌های خوبی داریم، تاکید کرد: برای اینکه همواره در رقابت‌های جهانی و آسیایی در بین سه تیم اول و در کورس قهرمانی باشیم، باید در هر وزن ۳ یا ۴ مدعی حضور داشته باشند. این سبب می‌شود با رقابتی که بین مدعیان شکل می‌گیرد، تیم ملی همیشه در بهترین شرایط فنی و آمادگی در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کند.

رضایی در پایان با بیان اینکه قهرمانی آسیا، ابتدای مسیر تلاش کادر فنی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری مسابقات مهمی پیش رو داریم. رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی با فاصله کمی از هم برگزار می‌شود و این چالش سخت را پیش روی کادر فنی قرار داده تا با انتخاب‌های درست و منطقی، دو تیم توانمند را در این رقابت‌ها داشته باشیم.

کد خبر 5475428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha