۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶

استاندار گیلان تأکید کرد؛

لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان

لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان

رشت-استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت و توانمندی های فراوان این استان در حوزه صادرات، گفت: کارگروه بررسی و آسیب شناسی موانع پیش روی صادرات گیلان باید تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از ۱۶ واحد صادرکننده نمونه گیلان با اشاره به توانمندی این استان در حوزه صادرات، گفت: باید توجه ویژه ای به ارتقای کیفیت محصولاتی تولید و ایجاد شرایط برای صادرات فراهم کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروه بررسی و آسیب شناسایی فوری موانع در مسیر صادرات استان گیلان، افزود: موانع پیش روی صادرکنندگان باید شناسایی و رفع شود.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه جایگاه استان در حوزه صادرات باید مشخص شود، گفت: با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان گیلان و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر می‌تواند در حوزه نقش مؤثری ایفا کند.

وی با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها به ویژه در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل، اضافه کرد: اتصال کریدور شمال - جنوب می‌تواند زمینه شکوفایی اقتصادی استان و صادرات را فراهم کند که تاکنون مسیر نشده و همچنان از روش‌های سنتی استفاده می‌شود.

عباسی همچنین اتصال خط آهن رشت- کاسپین، رشت- آستارا را از دیگر گام‌ها در این مسیر برشمرد و ادامه داد: با توجه به تعهدات امسال شاهد بهره برداری از راه آهن رشت- کاسپین و باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین هستیم.

وی با اشاره به اختصاص پنج هزار و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان، تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار استاندار و هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل بندهای تبصره‌ای اشتغال دستگاه‌های حمایتی برای بخش تولید وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های عمرانی نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است، افزود: با تأمین مصالح مورد نیاز و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی تسریع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت تولیدات داخلی برای رقابت با کالاهای خارجی، گفت: حمایت‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود در همین راستا دولت اجازه ورود کالاهای داخلی مشابه را نمی‌دهد.

عباسی با اشاره به تدوین اطلس سرمایه گذاری و همچنین پنجره واحد کسب و کار، تصریح کرد: گیلان در این حوزه‌ها جز استان‌ها پیشرو بوده است.

وی به صدور ۱۱۴ مجوز بی نام در حوزه سرمایه گذاری و کسب و کار اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۵۰۰ مجوز برسد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود ۷۱۱ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان و با بیان اینکه این وضعیت در شأن استان نیست، افزود: باید ضمن فعال‌سازی واحدهای راکد تخت تملک بانک‌ها و واگذاری به بخش خصوصی، نسبت به افزایش ظرفیت ۱۰۰ درصدی واحدهای موجود و بسترسازی برای ایجاد طرح‌های توسعه گام برداشت.

کد خبر 5477514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha