۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴

پروفسور احمد برزنجی در گفتگو با مهر:

مسلمانان باید با تاسی از انقلاب اسلامی قدس را آزاد کنند

مسلمانان باید با تاسی از انقلاب اسلامی قدس را آزاد کنند

رئیس اندیشکدە تمدن و استاد دانشگاه در اقلیم کردستان عراق، بر نزدیک بودن آزادسازی قدس و فلسطین اشغالی از ستم صهیونیست، با اتحاد مسلمانان و تاسی از انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که در آن راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در سراسر جهان برگزار می‌شود. از سال‌ها پیش تاکنون باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ها در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. تاکنون شخصیت‌های مختلفی در جهان اسلام مواضع خود را در قبال روز جهانی قدس اعلام کرده‌اند. در همین راستا خبرگزاری مهر گفتگویی را با پروفسور احمد برزنجی رئیس اندیشکدە تمدن و استاد دانشگاه در اقلیم کردستان عراق ترتیب داده است.

پروفسور سید احمد برزنجی رئیس اندیشکدە تمدن و استاد دانشگاه در اقلیم کردستان عراق، بر نزدیک بودن آزادسازی قدس و فلسطین اشغالی از یوغ صهیونیستها، با اتحاد مسلمانان و تاسی از انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.

رئیس اندیشکدە تمدن اقلیم کردستان با اشارە بە اهمیت زندە نگەداشتن مسئلە فلسطین برای جهان اسلام گفت: روز قدس که با ابتکار عمل امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، نامگذاری شد یک رویداد جهانی است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آزادیخواهان جهان بە منظور حمایت از فلسطینیان و مخالفت با رژیم صهیونیستی و اعلام انزجار از صهیونیسم بە خیابان ها می آیند و اجازە نمی دهند صدای فلسطین خاموش شود.

تلاش برخی ازکشورهای اسلامی و عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل چه تاثیری بر وضعیت فلسطین خواهد گذاشت؟

همه می دانیم که تداوم حضور صهیونیستها در قدس و اشغال آن در طول چندین سال، ناتوانی و سستی ارادە و عدم اتحاد بعضی از کشورهای عربی و همچنین وابستگی شان به غرب و سیستم های ضد دینی را بە وضوح نشان می دهد.

در این سالهای اخیر نیز می بیینم کە برخی کشورهای عربی و اسلامی در تلاش هستند کە ارتباطات خود را با اسرائیل عادی کنند، واضح است که این ارتباط به صورت پنهانی قبلاً هم وجود داشته است اما ناگهان کشورهای غربی و بعضی از کشورهای عربی و بە اصطلاح اسلامی این ارتباط را آشکار کردند. عادی سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی موجب صلح نمی شود بلکه مشوقی برای تداوم اشغالگری و ستمکاری این رژیم علیە مسلمانان است.

چرا کشورهای اسلامی علی رغم اینکە تعدادی از آنها قدرتمند هم هستند نمی توانند بر علیه اسرائیل و یهود صهیونیست قیام کنند؟

به دلیل اینکه اکثر کشورهای عربی و بعضی از کشورهای اسلامی وابسته به کشورهای غربی هستند و با اسرائیل ارتباط پنهانی و منافع مشترک دارند و برای آنها اهمیتی ندارد که این برنامه دین نیست و شریعت اسلام چنین اجازه ای به آنان نمی دهد. آنها بە منافع سیاسی و تجاری و پول فکر می کنند نە اسلام و مسلمانان. حتی عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه هم ارتباط تاریخی، تجاری و اقتصادی با اسرائیل دارند. بزرگترین کشورهای منطقه با اسرائیل ارتباط اقتصادی و تجاری دارند. آنها به خاطر منافع خود به اسرائیل وابسته شده اند و وظیفه دینی خود یعنی مخالفت با اشغالگری و ستم را نادیده می گیرند.

اهمیت روز قدس در زنده نگەداشتن مسئله فلسطین چیست؟

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی در سال ۱۹۷۹ به عنوان روز قدس نامگذاری شد، یک ابتکار تاریخی و ماندگار است. وظیفه همه مسلمانان اعم از زن و مرد است که در این روز در راهپیمایی حضور داشته و مخالفت و خشم خود نسبت به رژیم صهیونیستی را اعلام و ندای آزادی قدس را سر دهند. قدسی که سرزمین حضرت عیسی و حضرت مریم بوده و اکنون از سوی اسرائیل غصب شده است.

روز قدس اهمیت زیادی دارد، هم برای بیداری مسلمانان و اتحاد آنها و مخالفتشان با ظلم و ستم و هم برای درس گرفتن از انقلاب اسلامی ایران که تنها توسط امام خمینی (ره) و بدون هیچ سلاحی توانست کشوری را که پنجمین قدرت نظامی جهان بود و از سوی غرب هم حمایت می شد، شکست دهد. به همان شیوه کشورهای اسلامی اگر بخواهند و منافعشان اجازه دهد و متحد شوند، می توانند قدس را از سلطه صهیونیسم و یهود نجات دهند.

کد خبر 5478861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha