۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴

فرماندار شهرستان بناب:

سرانه ورزشی شهرستان بناب پایین است

 سرانه ورزشی شهرستان بناب پایین است

بناب- فرماندار شهرستان بناب گفت: سرانه ورزشی شهرستان بناب پایین است و باید برای افزایش سرانه تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا لعلی ظهر جمعه در نشست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان بناب در حضور نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که فرزندانشان زیر نظر کدام مربی و مسئول هیأت ورزشی فعالیت می‌کنند، بایستی صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار بناب گفت: لازم است مسئولین ورزش شهرستان قبل از انتصاب و معرفی مربیان و رؤسای هیأت‌های ورزشی سوابق و صلاحیت عمومی آنها را از مراجع قانونی استعلام نمایند و از انتصاب آنها قبل از استعلام اجتناب کنند.

وی سپس با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی شهرستان بناب اذعان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه‌های ورزشی در دست اقدام شهرستان سرانه ورزشی شهرستان بناب به میانگین سرانه ورزشی استان نزدیک شود.

رئیس شورای ورزش شهرستان بناب همچنین با انتقاد از طولانی‌تر شدن زمان تکمیل استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب اظهار کرد: رفته رفته این پروژه به یکی از پروژه‌های آثار ملی در شهرستان تبدیل می‌شود.

لعلی با بیان اینکه در بحث ورزش و جوانان توجه به جوانان مغفول مانده و مظلوم واقع شده است؛ افزود: انتظار داریم مسئولین امر در کنار توجه به ورزش به مسائل و موضوعات حوزه جوانان نیز توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع شهرستان ظرفیت و پتانسیل بالایی برای حمایت از ورزش شهرستان هستند ولی انتظار داریم در کنار مساعدت و همراهی صنایع از ورزش شهرستان نحوه هزینه کرد نیز شفاف سازی شود و از طرف دیگر مدیران صنایع و مسئولین شهرستان انتظار دارند نتایج خروجی این کمک‌های مالی را در ورزش شهرستان به عینه مشاهده کرده و لمس نمایند.

 سرانه ورزشی شهرستان بناب پایین است

فرماندار بناب در ادامه خواستار تقسیم عادلانه امکانات و اعتبارات ورزشی در محلات مختلف و روستاهای شهرستان شد و گفت: دولت هزینه زیادی را برای اجرای پروژه‌های مختلف ورزشی در سطح شهر و روستاهای منطقه صرف می‌کنند ولی از مردم و جامعه ورزش انتظار داریم در نگهداری از این اماکن و تأسیسات ورزشی دولت را همراهی کنند.

۴۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در بناب فعالیت می‌کنند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: در سال ۱۳۹۹ بخاطر شرایط کرونایی یک هزار و ۱۲۲ ورزشکار سازمان یافته در بناب فعالیت می‌کردند که در سال ۱۴۰۰ تعداد ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته به ۴ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته و امیدواریم این آمار در سال جاری به ۸ هزار نفر افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، سیدمجید یزدانی اظهار کرد: مجتمع ورزشی ولایت بناب در ۲۴ هکتار زمین واقع شده و این مجموعه بخصوص سالن ورزشی مجتمع برای نگهداری نیاز به اختصاص ردیف اعتباری مستقل است.

به گفته وی، هم اکنون پنج مجموعه مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان شهرستان فعال بوده و ۴ انجمن نیز در شرف تأسیس هستند.

یزدانی رئیس اداره ورزش و جوانان بناب در ادامه به بیان اینکه یک نفر نیروی خدماتی پاسخگوی رسیدگی و اداره این مجتمع نیست، خواستار جذب و اختصاص نیرو برای نگهداری مجتمع ورزشی بناب شد.

بنابراین گزارش، حبیب ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی بعد از انتصاب به این مسئولیت در اولین سفر خود به شهرستان‌ها در سفری یک روزه به شهرستان بناب از طرح‌های مختلف ورزشی در سطح روستاها و شهر از جمله مجتمع ورزشی بناب، مراحل احداث ساختمان ورزش زورخانه و استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب بازدید و با مسئولین هیأت‌های ورزشی شهرستان دیدار و مطالب و خواسته‌های آنها را شنید و بر حل و رفع این مطالبات قول مساعد داد.

کد خبر 5483091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha