۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

تامین ۱۰۰درصدی خون مورد نیاز مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

تامین ۱۰۰درصدی خون مورد نیاز مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از تامین ۱۰۰ درصدی خون مورد نیاز مراکز درمانی استان خبر داد.

حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت مراکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری به حالت عادی، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره خونی استان ۵.۵ روز است.

وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل خون مورد نیاز مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری به صورت صد در صدی تأمین شده است، عنوان کرد: دو تیم سیار در روزهای ۲۰ و ۲۹ اردیبهشت ماه به «شلمزار» و «دشتک» اعزام خواهد شد.

مدیر انتقال خون چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای اعزام تیم انتقال خون به شهرهای مختلف باید شرایط بهداشتی خاصی وجود داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه نگاه غلطی در خصوص اهدای خون بانوان در جامعه شکل گرفته است، عنوان کرد: بانوان در طول سال می‌توانند سه مرتبه اهدای خون داشته باشند که در ماه مبارک رمضان امسال ۶۲ نف ر از بانوان اهدا خون داشته اند.

وی به ساعات فعالیت مراکز انتقال خون استان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز «شهرکرد» شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ و پنج شنبه هشت صبح تا ۱۲:۳۰، مرکز «بروجن» از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۱۳، مرکز «فارسان» روزهای زوج هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ و مرکز «بن» روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت هشت لغایت ۱۲:۳۰ آماده دریافت خون هستند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: در ماه مبارک امسال دو هزار و ۴۸۴ نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از هزار و ۹۹۵ نفر خون گیری انجام شده است.

هاشمی مطرح کرد: ۹۰۳ نفر از اهدا کنندگان خون در ماه مبارک رمضان مستمر و ۳۶۱ نفر اهدا کننده بار اولی بوده اند.

کد خبر 5483403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha