۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

در پی اطلاعیه‌ای؛

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

مشهد ـ اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های بهاری تا پایان هفته پیش رو هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی آمده است: از امروز خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زای جوی قرار خواهد گرفت، که پیامد آن وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

در این اطلاعیه پیش‌بینی شده است که این سامانه جوی تا پایان هفته پیش رو با شدّت و ضعف موجب وقوع بارش‌های رگباری در سطح استان شده و به ویژه نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیامد عملکرد این سامانه جوی، بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ در بیشتر نقاط استان به ویژه در نیمه شمالی خواهد بود که در پی آن احتمال آبگرفتگی، بروز سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین کاهش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در روز دوشنبه مورد انتظار است.

در طول فعالیت این سامانه، وزش باد در برخی نقاط استان شدید پیش‌بینی می‌شود و بر همین اساس، توصیه می‌شود شهروندان ضمن توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کرده و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد در نظر بگیرند.

کد خبر 5483933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha