۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲

شورای شهر اجازه دخالت در انتصابات شهردار را ندارد

شورای شهر اجازه دخالت در انتصابات شهردار را ندارد

قزوین - رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در رابطه با اختلاف برخی اعضا شورای شهر با شهردار عنوان کرد: شورای شهر اجازه دخالت در انتصابات شهردار را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر فرج اله فصیحی رامندی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر دوشنبه در صحن شورای شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: مرکز ساماندهی پسماند و سایت آن بر اساس تصمیم مدیران استان در مقطعی از شهرداری گرفته شد و اصرار بر این بود این مرکز مختص قزوین نیست و باید به تمرکز پسماند همه شهرهای استان تبدیل شود.

وی افزود: این سایت به شرکتی که تأسیس شده بود تحویل داده شد اما سایتی که باید ظرف ۲۰ سال با مدیریت شهرداری به محلی برای تفکیک و دفع زباله تبدیل شود به دلایل زیادی بعد از مدت کوتاهی از کارایی افتاد و در نهایت در اسفند سال ۹۹ علی‌رغم مخالفت شورا شهرداری قزوین به شهرداری قزوین واگذار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: با شروع فعالیت شورای جدید بیش از ۳۰ جلسه برای پسماند برگزار شده و در ارتباط با راه اندازی سایت پسماند و بازیافت، ایجاد بستر لازم برای دفع بیشتر زباله و محوطه سازی تصمیم گیری شده است.

وی تأکید کرد: در خصوص تفکیک از مبدا در شورای پنجم و دوره‌ای که مدیریت پسماند از شهرداری گرفته شده بود از ۴ درصد به کمتر از یک و نیم درصد رسیده بودیم اما امیدواریم بتوانیم این رقم را تغییر دهیم.

رامندی عنوان کرد: مدیریت زباله گردها به تنهایی در عهده شهرداری نیست و باید تصمیم جدی از سوی مدیریت استان برای آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار شاه بیت کار یک شهردار است، اظهار کرد: اولین انتخاب شورای ششم انتخاب شهرداری بود که علاوه بر وجهه ملی و آشنایی با شهر قزوین می‌توانست با معاونین خود شهر را مدیریت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: فعالیت شهردار فعالیت جهادگونه است و اختلاف بین شهردار و شورای شهر اصلاً ریشه‌ای نیست و وجود سلایق مختلف به معنای اختلاف نیست و اصلاً مباحثی همچون استیضاح مطرح نیست.

وی ادامه داد: در رابطه با برخی مباحث مطرح شده در رابطه با انتصابات شهردار، اگر اختلافی وجود دارد اختلاف جدی نیست.

رامندی خاطرنشان کرد: اعضای شورا در موضع اعتراض به انتصابات شهردار نیستند و شهردار در انتصابات مستقل است و برای شورای شهر فرایند و اقدامات شهرداری و مدیران مهم است.

وی تصریح کرد: در رابطه با بدهی بانکی شهرداری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و اگر اقدامات شورا به نتیجه برسد می‌توانیم تا پایان سال این بدهی را برای همیشه پایان دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: در حوزه ساماندهی بلاغی هیچ اقدام غیر قانونی صورت نخواهد گرفت و در کنار قانون تلاش خواهیم کرد رضایت مردم منطقه بلاغی جلب شود.

وی در پایان با بیان اینکه شورا اجازه ایجاد ممانعت در رابطه با جذب جدید را دارد، یادآور شد: مصوبه شورا مانع جذب نبود و تنها جذب جدید را تنها با مصوبه شورا ممکن کرد تا از افزایش نیرو در شهرداری جلوگیری کند.

کد خبر 5485506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha