۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

در دیدار سفرای آلمان و نروژ با استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛

تأکید بر اقدامات بشردوستانه بین‌المللی برای مهاجران افغانستانی

تأکید بر اقدامات بشردوستانه بین‌المللی برای مهاجران افغانستانی

مشهد ـ در دیدار سفرای آلمان و نروژ با استاندار خراسان رضوی بر لزوم توجه و کمک به اقدامات بشردوستانه بین‌المللی به مهاجران افغانستانی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفرای نروژ و آلمان با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

یعقوبعلی نظری در این دیدار گفت: سال‌هاست تحت تأثیر تحولات کشور افغانستان، میزبان پناهندگان این کشور هستیم، ایران در این سال‌ها از این مهمانان پذیرایی کرده است.

وی افزود: در شهر مشهد و اردوگاهی مخصوص این میزبانی انجام می‌شود، اخیراً نیز با تحولات افغانستان، سیل پناهندگان افغانستانی بیشتر شده و امکانات و ملزومات بیشتری نیاز است تا از این مهمانان پذیرایی کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: این موضوع انسانی مشترک بین همه کشورهاست که کمک همه کشورها به‌خصوص کشورهای آلمان و نروژ در این خصوص قابل تقدیر است، امیدواریم با همکاری بیشتر بین کشورهای مختلف بتوانیم بیشتر به این پناهندگان خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش اردوگاهی در تربت جام نیاز بیشتری داریم تا خدمات مطلوب‌تری داده شود
همچنین نیاز به ساخت اردوگاه جدید است.

نظری بیان کرد: امروز افغانستان با مشکلاتی مواجه است و بخشی از مردم این کشور به سمت ایران و سایر کشورها به‌عنوان پناهجو آمده‌اند و امیدواریم از نگاه بشردوستانه بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

سفیر آلمان در ایران نیز در این دیدار، گفت: به دلیل شرایط کرونایی در دو سال گذشته فرصت سفر به مشهد میسر نبود، تأثیر شرایط جدید افغانستان روی خراسان رضوی کاملاً قابل درک است.

هانس اودو موتسل افزود: خراسان رضوی به لحاظ همجواری با افغانستان بیشتر از تحولات آن کشور متأثر می‌شود و به همین دلیل این استان برای تمرکز خدمات و اعتبارات در این خصوص انتخاب شده است.

سفیر نروژ در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: حضور در مهمان‌شهر فرصتی برای یادگیری بیشتر است، با مسئولان کشورمان در خصوص تحولات در ایران بعد از بحران افغانستان و کمک‌هایی که در این خصوص می‌توان انجام داد، مذاکراتی خواهیم داشت.

سیگوال هاوگه افزود: برای سازمان‌هایی نظیر «سازمان امور پناهندگی نروژ» که در خراسان رضوی فعال است، دریافت به موقع مجوزهای ضروری مورد نیاز است و نیاز است مساعدت لازم در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 5487458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امان الله فتاحی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      تشکر یک جهان سپاس از کسانیکه احساس بشر دوستانه دارند ممنمون