۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰

استاندار اردبیل خبر داد؛

تخصیص ۱۶۰۰ تن روغن برای استان اردبیل

تخصیص ۱۶۰۰ تن روغن برای استان اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: برای تأمین نیاز هم استانی‌های اردبیل یک‌هزار و ۶۰۰ تن روغن تأمین و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از کارخانه تولید روغن در اردبیل اظهار کرد: کارخانه تولید روغن در اردبیل ظرفیت تولید ۵۰ تن را دارد که ما تلاش می‌کنیم تا به تناسب نیاز استان مواد خام این کارخانه را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در گام اول برای این کارخانه ۲۰۰ تن روغن خام بارگیری شده و در هفته‌های آینده نیز ۳۰۰ تن دیگر از طریق مرکز کشور بارگیری تا در کارخانه روغن‌کشی اردبیل برای عرضه به بازار آماده شود.

استاندار اردبیل گفت: تصمیمات دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن حرکت مثبت و مناسبی است که در حقیقت حمایت از اقشار مختلف جامعه در تأمین نیازمندی‌های خود است که ضروری است به صورت شفاف و روشن مسائل و موضوعات برای مردم بازگویی شود.

عاملی افزود: به هیچ وجه مسائل و موضوعات پنهانی با مردم نداریم و دولت مردمی سیزدهم تلاش می‌کند تا با اولویت اصلی آحاد جامعه را در جریان تصمیمات و برنامه‌های اقتصادی قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سهم استان اردبیل ۲۰۰ تن تأمین روغن خام بود که با پیگیری‌های انجام شده ۳۰۰ تن به سهمیه استان اضافه شد تا ما بتوانیم نیاز هم استانی‌ها را تأمین کنیم.

عاملی اضافه کرد: در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ تن تخصیص برای استان اردبیل در تأمین روغن گرفته شده و به تدریج روغن تولیدی در اختیار مردم این استان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: به هیچ وجه کمبودی در تأمین اقلام اساسی مردم به ویژه روغن وجود ندارد و از اهالی استان انتظار می‌رود بدون توجه به شایعات به مقدار مورد نیاز اقلام اساسی خود را تأمین کرده و شرایط مطلوبی را در همراهی با دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها رقم بزنند.

عاملی در مورد وضعیت نان و آرام شدن شرایط پخت نانوایی‌ها ادامه داد: ۲۰ نانوایی در مرکز استان به صورت فعال اقدام به تولید نان می‌کنند که فعالیت این نانوایی‌ها تا ساعت ۲۳ شب است.

وی اظهار کرد: در مجموع روزانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قرص نان در سطح شهرستان اردبیل تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عاملی سرانه مصرف آرد را در کشور بیش از هفت کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این سرانه در استان اردبیل بالای ۱۲ کیلوگرم است.

استاندار اردبیل به هموطنان اطمینان داد تا بدون دغدغه اقلام مورد نیاز آنها در سریع‌ترین زمان تأمین خواهد شد.

کد خبر 5487792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha