۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱

خطیب جمعه داراب:

عواید ارز ترجیحی نصیب دلالان می شود

عواید ارز ترجیحی نصیب دلالان می شود

داراب- خطیب جمعه داراب گفت: عواید ارز ترجیحی در حال حاضر نصیب دلالان و قاچاقچیان می شود که باید این روند اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های امروز نماز دشمن شکن جمعه داراب بر لزوم حمایت انقلابی در خصوص اقدام انقلابی دولت سیزدهم در حذف ارز ترجیحی تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم در بحث ارز ترجیحی نیاز به حمایت انقلابی دارد، تابساط قاچاق و دلالی جمع شود.

وی افزود: امروزه کمتر کسی است که به اشکالات اساسی و مزمن کشور در حوزه اقتصاد اذعان نداشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب با اذعان بر اینکه دولت این ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای رفاه مردم می‌دهد، یادآور شد: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی داده می‌شود که ۳ قسمت آن نصیب دلالان و قاچاقچیان و خارجی هامی شود و فقط یک چهارم از این رقم به مردم می‌رسد.

امام جمعه داراب با اشاره به اینکه بخش اول ارز ترجیحی به دلال‌هایی می‌رسد که به جای اینکه اجناسی که با ارز ترجیحی تهیه کرده اند، با قیمت یارانه ای به مردم بدهند، با قیمت آزاد به بازار تزریق می‌کنند و در نتیجه عوائد آن در جیب دلال می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه بخش دوم ارز ترجیحی، خرج قاچاق در کشور می‌شود، تصریح کرد: ما امروز شاهد حضور اقلام یارانه ای کشور همچون آرد، روغن و … در بازارهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و… هستیم که از حق مردم ایران، ملت‌های دیگر استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام خسروی بخش سوم از کسانی که از عوائد ارز ترجیحی استفاده می‌کنند را تولید کننده‌های خارجی عنوان کرد که یارانه ایرانیان به جیب آنان وارد می‌شود.

خطیب جمعه داراب گفت: بخش چهارم از ارز ترجیحی برای مردم ایران مصرف می‌شود و عملاً سه چهارم از این یارانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی به مردم کشور نمی‌رسد و دلالان، قاچاقچیان و تولیدکنندگان خارجی از عوائد آن بهره مند می‌شوند و این مدل موجود با عدالت و رفاه مردم در تضاد است.

او خاطرنشان ساخت: برنامه دولت این است که این مبلغ را به خود مردم بدهد تا خود آنان برای پول خود تصمیم گیرنده باشند و با این کار، بساط قاچاق، دلالی و … جمع خواهد شد و رفاه بیشتری برای مردم ایران خواهد بود.

خسروی عنوان کرد: تصمیم قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی بر برخورد شدید و بدون اغماض با محتکران و گران فروشان است.

کد خبر 5488782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha