۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹

با دستور رئیسی؛

کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان یارانه واریز می‌شود

کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان یارانه واریز می‌شود

رئیس‌جمهور دستور داد: کمک معیشتی ماه اول به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.

وی در این جلسه گفت: اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است لذا مبلغ کمک معیشتی ماه اول، به حساب این افراد نیز واریز شود تا به محض تأیید درخواست متقاضیان از سوی دستگاه‌های مسئول، این مبلغ توسط آنها قابل برداشت گردد و در ماه‌های آتی نیز همانند سایر مشمولان، بتوانند مبلغ کمک معیشتی را دریافت نمایند.

رئیسی با اشاره به اینکه باید به مردم فرصت بازبینی اطلاعات خانوارها داده شود تا قانون مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها دقیق‌تر به اجرا درآید، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

رئیس‌جمهور همچنین از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست نحوه محاسبه شاخص‌های دهک‌بندی خانوارها به طور شفاف برای مردم تبیین شود و با اطلاع‌رسانی لازم ابهامات و دغدغه‌های مردم در این زمینه برطرف و جامعه و افکار عمومی به خوبی قانع شوند.

در این جلسه، همچنین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، گزارش‌های جداگانه‌ای از وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در کشور ارائه کردند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5490542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      بازهم مشکا حل نمیشه اگر یارانه مرا بردیبدند ومن حرف نزدم وشکایت نکردم به خاطر این بود این 45 هزلار تومن ارزش انچانی نداشت ولی اکنون که کالاهارا ده برابر وحقوق ها را فقط ده درصد افزایش این شرایط اصلا قابل تحمل نیست
    • هم وطن IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      من اخراج شده از نیروهای مسلح هستم یارانه من و خانواده ام قطع شده خودرو داشتم فروختم ولی قسط بانکی داریم بیش از 6 میلیون قسط بانکی میدهیم دارای یک فرزند هستم تورم و گرانی کالاها مرغ و تخم مرغ و ماکارونی و گوشت و برنج و ارد و بدتر از همه روغن بیش از 3 برابر شده است ایا درامد ما 3 برابر شده است ...؟؟؟
    • محمود ربیعی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      سلام در امد طلا فروشان ،بنگاه داران ، صادر کنندگان ، وارد کنندگان ، املاکی ها ، باغداران ، کامیونداران بالاست لابد دولت اطلاعات شفاف از همه مردم ندارد والا خود بخود دهک دهم تغییر میکند مگر اینکه دولت بیش از 50 در صد مردم را حذف کرده باشد نه 8 میلیون نفر
    • محمد IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      پس چرا ندادن آقای رئیس جمهور اگه بخوان قطع کنن سریع قطع میکنن اما از دیروز که شما گفتید به همه باید یارانه واریز کنن همه هیچ خبری نیست
    • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      سلام من یه کارمند هستم با ماهی ۵۸۰۰ حقوق بعداز ۱۷ سال زندگی هنوز نه خونه دارم نه ماشین . فقط ۷۰۰ میلیون پس انداز دارم که تو حسابم هست و قصد داشتیم با اون یه وام بگیریم و خونه بخریم . الان کی می تونه تو شهر کوچیک هم با این مبلغ خونه بخره . من و با دو تا بچه و همسرم و گذاشتن دهک دهم شاخ در آوردی