۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد :

فارغ‌التحصیلی سالانه ۱۴۰۰ دانشگاهی در حوزه ارتباطات

فارغ‌التحصیلی سالانه ۱۴۰۰ دانشگاهی در حوزه ارتباطات

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد از فارغ‌التحصیلی سالیانه ۱۴۰۰ دانشگاهی در حوزه ارتباطات در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد مهدی‌پور در آئین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که امروز با حضور وزیر علوم و مدیران روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است به اهمیت جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌ها و نقش دانشگاه‌ها در تبیین این جایگاه اشاره کرد و گفت: اگر جلسه‌ای برای روز جهانی ارتباطات تشکیل می‌دهیم از جهت ارزیابی و یادآوری اهمیت جایگاه روابط عمومی به اهالی رسانه نیست بلکه این جلسه با هدف توجه دادن به نهاد حکمرانی به روابط عمومی تشکیل می‌شود چرا که جایگاه و اهمیت این بخش در دستگاه‌ها تا اندازه‌ای مهم و کلیدی است که فضای روانی کشور و جهان تحت تأثیر عملکرد آن هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز در خصوص روابط عمومی‌ها و ارتباطات سخنرانی می‌کنیم در واقع صحبت از کهکشانی است که حدود و قصوری برای آن وجود ندارد و آینده کشور و جهان نیز از آن این بخش و عملکرد ارتباطات جدید است، چرا که نمی‌توان ارتباطات را صرفاً به رسانه‌هایی که ما می‌شناسیم خلاصه کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد تأکید کرد: ما نمی‌توانیم ارتباطات را بخش‌بندی و از حوزه‌های مختلف حذف کنیم در واقع ما امروز در کشور دهها و صدها واحد روابط عمومی داریم اما همچنان متأسفانه با چالش اغنا افکار عمومی در کشور مواجه شدیم و باید صورت‌بندی دقیقی در این زمینه انجام شود چرا که آینده حال و دور کشورمان به حوزه ارتباطات متکی است.

مهدی پور ادامه داد: اگر در حوزه ارتباطات موفق عمل کنیم ما می‌توانیم شکست را پیروزی و حتی پیروزی را شکست نشان دهیم بنابراین نباید از تأثیرات و نقش کلیدی این حوزه غفلت بورزیم.

وی یادآور شد: ما در سال ۱۴۰۰ خروجی دانشگاهی در حوزه ارتباطات داریم که بیشتر این فارغ‌التحصیلان در دوره دکتری و بعد از آن در مقطع ارشد و در نهایت کارشناسی هستند اما متأسفانه نتیجه‌ای که حاصل شده این است که کنشگران کارشناسی ارتباطات تمایل بیشتری به نقش مدیریتی دارند.

مهدی پور خاطر نشان کرد: بین مفهوم ارتباطات و روابط عمومی تفاوتی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم روابط عمومی نباید جایگزین رسانه شود و وظیفه آن پاسخگویی به افکار عمومی در حوزه ابهامات است. متأسفانه امروزه این مفهوم با کار رسانه‌ای معادل شده است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: آینده جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ به حوزه ارتباطات وابسته است و باید ما حکمرانی و تنظیم‌گری رسانه‌ای کشور را تغییر بدهیم و در این زمینه آکادمی می‌تواند نقش اصلی ایفا کند و همچنان که دانشگاه‌ها سه ضلع اصلی تولید جنگ نرم در آمریکا هستند باید در کشور نیز به نقش آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا موقعیت ارتباطات و روابط عمومی از حالت انفعالی به فعال تبدیل شود.

کد خبر 5491322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha