۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:

تکنولوژی باید به کمک حوزه کتاب و کتابخوانی بیاید

تکنولوژی باید به کمک حوزه کتاب و کتابخوانی بیاید

شیراز - رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: کتابخانه ها و کتابخوانی دیگر نمی توانند با روش سنتی اداره شوند و نیازمند تغییر روند و تغییر نگرش است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق خیاطیان ظهر سه شنبه در آئین گشایش همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی؛ ایده‌ها، الگوها و تجربه‌ها بیان کرد: از جمله موضوعاتی که در جامعه مورد توجه خیل عظیمی از مردم است موضوع کتاب و کتابخوانی است زیرا این کتاب است که زیربنای تمدن بشری را تأمین می‌کند.

وی افزود: حتی با توجه به اینکه تکنولوژی در جامعه رشد قابل توجه‌ای داشته است اما همچنان کتاب در جامعه اثرگذار و حائز اهمیت است و توانسته است نقش آفرین و اثر گذار در راستای تربیت انسان‌های متمدن عمل کند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور بیان کرد: با وجود همه پیشرفت‌های بشری در حوزه‌های علم و دانش و اشاعه تکنولوژی، اما کتاب همچنان از جایگاه والایی برخوردار است.

خیاطیان عنوان کرد: لازم به ذکر است که باید باید از ابزارها برای توسعه استفاده و نوآوری را باید در اشاعه علمی ترویج کرد و بسط داد اما همچنان اهمیت و جایگاه نسخ مکتوب و کتاب بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توان جایگاهش را مخدوش کرد.

به گفته این مقام مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان پیشران عرصه اشاعه علم در ایران بوده و کشور نیز همواره در عرصه تولید دانش پیشتاز بوده است.

به گفته خیاطیان، آنچه که امروز از نهاد کتابخانه‌ها انتظار می‌رود این است که بسیاری از نوآوری‌هایی که در عرصه اشاعه علم و ترویج کتاب و کتابخوانی نیاز است، از دل نهاد اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی بلند شود.

او اضافه کرد: بسیاری از ابزارهای نوآورانه در عرصه کتاب و کتاب خوانی وجود دارد که قابلیت سرمایه گذاری جدی دارند.

کد خبر 5492505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha