۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱

معاون استاندار مازندران:

سازمان عمران ساحل راه اندازی شود/ وجود ۷۲ طرح سالمسازی دریا

 سازمان عمران ساحل راه اندازی شود/ وجود ۷۲ طرح سالمسازی دریا

ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ایجاد و راه اندازی سازمان عمران ساحل را برای تولی گری ساحل و دریا ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل با اشاره به آزادسازی ساحل گفت: المان‌های ساحلی، ایجاد محل‌های شنا از جمله برنامه‌های طراحی شده است و سه برنامه اضطراری، کوتاه مدت و بلندمدت در حوزه ساحل ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در قالب برنامه میان مدت، ایجاد فضا و زیرساخت‌ها برای استفاده عموم در دستور کار قرار دارد و در قالب برنامه بلندمدت طرح‌های توریستی و گردشگری طراحی شده است.

وی افزود: یکی از مصوبات این بود که دفتر فنی آئین نامه‌های اجرایی و ضوابط بین دستگاه‌ها را تسهیل کند و تمامی فرمانداران باید تا اول خردادماه گزارش‌های اضطراری را ارائه دهند.

علیخانی یادآور شد: نیازمند دستگاهی برای انسجام و همسویی بین برنامه‌ها، تأمین بودجه و اعتبارات، طرح ریزی، اجرا، پیاده سازی نگهداری سواحل هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تأسیس سازمان عمران سواحل را الزامی دانست و گفت: این سازمان نخ تسبیح و متولی سواحل است.

حسین علی پور مسئول ستاد ساماندهی سواحل مازندران با بیان اینکه در قبل از کرونا ۷۲ طرح ساماندهی دریا در استان فعال بود، افزود: ارزیابی طرح‌ها نشان می‌دهد که ۱۵ طرح با هماهنگی کارشناسان از سوم خردادماه قابل افتتاح است.

وی ادامه داد: ۴۲ طرح سالمسازی تا اول تیرماه افتتاح می‌شود و ۱۵ طرح دیگر باید با هماهنگی شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای افتتاح آماده شود.

وی واگذاری طرح‌ها را از جمله نیازها برشمرد.

کد خبر 5492588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha