در راستای ساماندهی مراکز داده؛

همکاری سه جانبه با محوریت شبکه ملی اطلاعات آغاز شد

 همکاری سه جانبه با محوریت شبکه ملی اطلاعات آغاز شد

در راستای ساماندهی مراکز داده عمومی و اختصاصی و ارائه دهندگان خدمات ابری در شبکه ملی اطلاعات، تفاهم‌نامه همکاری ۳ جانبه در وزارت ارتباطات منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مبادله شد.

موضوع اصلی این تفاهم‌نامه که در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، «همکاری در راستای ساماندهی مراکز داده عمومی، مراکز داده اختصاصی، شبکه‌های توزیع محتوا و ارائه دهندگان خدمات ابری در شبکه ملی اطلاعات» است که دارای چهار محور اساسی است.

محورهای اساسی این تفاهم‌نامه به اختصار شامل تدوین استاندارد و ضوابط، شناسایی، ارزیابی و ممیزی، طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و محور آخر شامل فرهنگ سازی، ترویج و آموزش است.

مدت زمان تفاهم‌نامه یاد شده سه سال شمسی در نظر گرفته شده است و امضاءکنندگان آن را علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات، محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و سید حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشکل می‌دهند.

تبادل این تفاهم‌نامه سه جانبه در رویداد کنفرانس ظرفیت با رویکرد شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها صورت گرفت.

کد خبر 5493628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha