۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

وزیر کار:

۴۰۰ هزار کارگر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

۴۰۰ هزار کارگر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

اردبیل- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تصویب مجلس ۴۰۰ هزار نفر کارگر در کشور تحت پوشش ساختمانی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل احداث درمانگاه‌های متعدد تأمین اجتماعی در اولویت قرار گرفته که تلاش می‌کنیم درمانگاه گرمی و نمین را با اولویت آماده بهره‌برداری کنیم.

وی از تأمین ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مرکز نگهداری معلولان در گرمی و مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی و طرح‌های زود بازده تأمین منابع انجام می‌شود و ما در نیمه اول سال ۵۰ درصد سهمیه مورد نظر را اختصاص می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات پرداختی در سال‌های گذشته برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق محروم خبر داد و گفت: تلاشمان بر این است تا با همراهی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز را برای پرداخت یارانه سود تسهیلات پرداخت شده، اختصاص دهیم.

عبدالملکی به پروژه شستا در منطقه گرمی و انگوت اشاره کرد و افزود: پروژه دامداری نیز با حل مشکل زمین توسط گروه سرمایه‌گذاری شستا در گرمی و انگوت اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان بهزیستی پرداخت ۲۰۰ بسته جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش این نهاد انجام می‌شود در کنار آن، همه یک‌هزار و ۷۰۰ خانوار پشت نوبت بهزیستی از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند خواهند شد.

عبدالملکی در مورد پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی اضافه کرد: با اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، در کشور بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مزایای این بیمه استفاده خواهند کرد.

وی احداث درمانگاه شماره ۲ اردبیل را با تهاتر زمین و ساختمان مورد نظر لازم‌الاجرا دانست و بیان کرد: تعاونی مرزنشینان در این استان احیا شده و یک‌هزار واحد مسکن کارگری در استان اردبیل احداث و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عبدالملکی از ثبت‌نام ۷۰۰ نفر کارگر در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: برای ۲ کارخانه ظروف شیشه‌ای و پتروشیمی جم نیز قرار است طرح‌های سرمایه‌گذاری با سودآوری بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد تا شاهد اجرای این طرح یا طرح‌های جایگزین سودآور در منطقه باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع این پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل صندوق بازنشستگی به عنوان حق مسلم این اقشار تأمین می‌شود، باید سودآوری و اجرای طرح‌های موفق را شاهد باشیم تا روند اجرای این طرح‌های سرمایه‌گذاری با مشکل و نارسایی روبه‌رو نشود.

کد خبر 5495576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha