۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین اعلام کرد؛

افزایش ۶۵ درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی در فامنین

افزایش ۶۵ درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی در فامنین

همدان- مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از افزایش ۶۵ درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور خزایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع سطح کشت محصولات زراعی دیم این شهرستان را در سال زراعی جاری بالغ بر ۴۸ هزار و ۴۳۸ هکتار و محصولات زراعی آبی را ۱۲ هزار و ۱۷۹ هکتار است، عنوان کرد: در سال جاری، ۲۲ هزار و ۸۹۳ هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از این سطح، بیش از بیست هزار هکتار مربوط به بیمه غلات دیم و سایر محصولات دیم نظیر حبوبات، گلرنگ، کاملینا و… در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان است، افزود: امسال، ۹ هزار و ۳۴ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان بیش از سال گذشته تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین در این راستا از افزایش ۶۵ درصدی سطح بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح بیمه انجام شده انواع محصولات زراعی آبی و دیم در سال زراعی گذشته حدود ۱۴ هزار هکتار بوده است.

خزایی سال زراعی جاری را با توجه به کاهش بارش‌های پاییزی و زمستانه، سال کم بارش و خشکی عنوان کرد و گفت: تاکنون، وضعیت پراکنش بارندگی‌ها نامطلوب و خسارت خشکسالی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: هنگام بارش باران و نزولات جوی ۲ موضوع پراکنش و مقدار بارش برای کشاورزی اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که بارش به موقع و دارای پراکنش مناسب موجب رشد مراحل مختلف از جمله اندام هوایی گیاه می‌شود.

خزایی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته نیز شاهد خسارت خشکسالی به محصولات در شهرستان بودیم که در این زمینه، بیمه محصولات می‌تواند در جبران بخشی از زیان کشاورز مؤثر باشد.

کد خبر 5495596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha