۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹

«مایکل مک فال»؛

واشنگتن در مورد پیوستن اوکراین به ناتو دروغ گفته است

واشنگتن در مورد پیوستن اوکراین به ناتو دروغ گفته است

سفیر سابق ایالات متحده در روسیه با اشاره به این مسئله که اوکراین شرایط لازم برای عضویت در ناتو را ندارد، دورنمای پیوستن اوکراین به این ائتلاف را صرفا دروغی از سوی واشنگتن خواند.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل مک فول» سفیر سابق آمریکا در مسکو اذعان کرد که کشورش عمداً در مورد مسئله پیوستن اوکراین به ناتو دروغ گفته است، زیرا ایالات متحده می‌داند که کی یف شرایط یک مدعی مشروع برای عضویت در ائتلاف نظامی مذکور را ندارد.

وی در ادامه افزود : دروغ گفتن برای دیپلمات‌ها روشی کاملا استاندارد در دنیای واقعی است.

مک فال در یک همایش سیاسی عمومی با حضور نخبگان سیاسی در قبال این مسئله که چرا واشنگتن به رغم نگرانی‌های امنیتی مطرح شده از سوی مسکو، پیوسته برای عضویت اوکراین در ناتو تلاش کرده است، گفت که واشنگتن هرگز در مورد چنین چشم اندازی جدی نبوده است.

گفتنی است که مسئله گسترش ناتو به شرق و عضویت کشورهایی که از اقمار سابق اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شدند، از جمله عوامل اصلی شروع درگیری ها در اوکراین بوده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۴۰۰) و درست چهار روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، درخواست پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا را امضا کرد و و خواستار تسریع رسیدگی به این روند شد.

پیشتر «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه می‌گوید مسکو مخالفتی با الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا ندارد اما مشکل این است که در حال حاضر، عضویت در ناتو یکی از پیش شرط‌های عضویت در اتحادیه اروپا است.

روسیه بارها هشدار داده است که عضویت اوکراین در ناتو را نمی پذیرد و یکی از شروط توقف عملیات نظامی در این کشور را نیز اعلام بی طرفی اوکراین در قبال ناتو اعلام کرده است.

کد خبر 5496133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha