۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم:

تاکنون ۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قم واجد شرایط شناخته شدند

تاکنون ۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قم واجد شرایط شناخته شدند

قم-مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان قم بیش از ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی‌های انجام شده تاکنون ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد صادقی ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی‌های انجام شده ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، عنوان داشت: ۳۰ شرکت سازنده مسکن و پیمانکاری برای احداث ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در اراضی ۵۶۰ هکتاری واقع در منطقه پردیسان اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۱۵ هزار نفر از متقاضیان این طرح افتتاح حساب شده است افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان واریزی خود را انجام دادند.

صادقی ادامه داد: بنا به مصوبه شورای تأمین مسکن اگر متقاضی در مدت ۱۵ روز پس از دریافت پیامک، واریزی خود را انجام ندهد از اولویت خارج خواهد شد و نفرات جدید جایگزین می‌شوند.

عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری به زودی شروع خواهد شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، با بیان اینکه عملیات اجرایی اراضی ۵۶۰ هکتاری به زودی شروع خواهد شد افزود: دستگاه‌های خدمات رسان در تأمین آب و برق موقت نیز در جهت اجرایی شدن این پروژه همکاری لازم را خواهند داشت.

وی در خصوص ثبت نام‌های نهادی و سازمانی مانند تعاون، کارگری، طلاب، جهاد کشاوزی اظهار داشت: به جز ثبت نام‌های عمومی فاز پنج و شش، ۱۵ نوع ثبت نام نهادی و سازمانی در سامانه برای برخی از متقاضیان ثبت شده که طبق قانون تمامی این نهادها و سازمان‌ها برای ساخت مسکن کارکنان و ذینفعان خود می‌بایست زمین تأمین کنند.

صادقی ابراز داشت: پالایش متقاضیان فازهای عمومی ۵ و ۶ در اولویت قرار دارد و نهادها و سازمان‌ها تا تعیین تکلیف زمین پالایش نخواهند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم، عنوان داشت: بر اساس مصوبه شورای تأمین مسکن استان قم تمامی طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان قم ۹۹ ساله خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری قم ۴۰ درصد و نظام مهندسی نیز ۵۰ درصد تخفیف عوارض در تمام طرح‌های نهضت ملی مسکن اعمال می‌کنند افزود: برای احداث مسکن در شهرستان جعفرآباد مقدمات خرید اراضی ۸ هکتاری از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در حال پیگیری است.

کد خبر 5496356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha