۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

رئیس اداره ترانزیت راهداری خراسان رضوی خبر داد؛

موافقت ترکمنستان در راستای تجارت در قالب کریدور شمال- جنوب

موافقت ترکمنستان در راستای تجارت در قالب کریدور شمال- جنوب

مشهد ـ رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: موافقت ترکمنستان در راستای تجارت در قالب کریدور شمال- جنوب صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مجردی اظهار کرد: موافقت ترکمنستان در راستای تجارت در قالب کریدور شمال- جنوب صورت گرفته است لذا رانندگان و ناوگان ترانزیتی از همه ملیت‌ها می‌توانند تنها از مرز جاده‌ای سرخس کالای ترانزیتی خود را وارد ترکمنستان کنند.

رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: دولت ترکمنستان اعلام کرده است که از ۱۱ خرداد ماه رانندگان و کامیون‌های ترانزیتی با ملیت‌های غیرترکمنستانی می‌توانند از مرز سرخس خراسان رضوی وارد این کشور شوند.

وی افزود: با ورود ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان، این کامیون‌ها می‌توانند از طریق مرز فاریاب با ازبکستان از ترکمنستان خارج شده و در سایر کشورهای آسیای مرکزی ادامه مسیر دهند و پس از تخلیه بار ناوگان ترانزیتی از همین مسیر و از طریق مرز سرخس به ایران بازگردند البته این نوع تردد فقط برای بارهای ترانزیتی و نه صادراتی مجاز است.

مجردی بیان کرد: با توجه به اینکه ترددهای ترانزیتی از ۱۱ خرداد در مسیر ترکمنستان از سر گرفته خواهد شد لازم است، رانندگان ترانزیتی نسبت به تهیه ویزا از کشور ترکمنستان اقدام کنند.

کد خبر 5496916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha