۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳

مدیر حج و زیارت گلستان:

۱۶۲۰ گلستانی عازم حج خواهند شد

۱۶۲۰ گلستانی عازم حج خواهند شد

گرگان- مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در سال جاری هزار و ۶۲۰ گلستانی در قالب ۱۲ کاروان به حج مشرف می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی میر قاسم پور عصر دوشنبه در دیدار روحانیون و خادمین فرهنگی کاروان‌های حج و زیارت با نماینده ولی فقیه گلستان اظهار کرد: امسال کشور عربستان برای حج تمتع یک میلیون نفر سهمیه اختصاص داده است که ۱۵۰ هزار نفر آن مربوط به کشور عربستان و ۸۵۰ هزار نفر سهمیه دیگر کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ایران برای حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر مشخص شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد سهم گلستان اعزام یک هزار و ۶۲۰ زائر است که در قالب ۱۲ کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: از این کاروان‌ها ۹ کاروان با ظرفیت هزار و ۲۶۵ نفر را اهل تسنن تشکیل می‌دهند و سه کاروان با ظرفیت ۳۵۵ نفر متعلق به اهل تشیع است.

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه استان گلستان نسبت به دیگر استان‌های مانند اصفهان و کرج از سهمیه خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های حج از ابتدای تیر ماه انجام می‌شود.

میر قاسم پور ادامه داد: با توجه به وقفه دو ساله اعزام حج تمتع به دلیل شیوع کرونا، امسال برای برگزاری بهتر مناسک حج با همکاری مرکز بزرگ شمال دوره تخصصی برگزار می‌شود و فتوا و احکام مناسک حج مورد بررسی قرار می‌گیرد و در اختیار معین کاروان‌های حج قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: ۲۲ سازمان و نهاد برای اعزام حجاج و برگزاری مناسک حج با همکاری لازم را دارند.

کد خبر 5497179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha