۳ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کارگاه «روایت یاران» تصویرگر گوشه‌ای از زندگی شهید جهان‌آرا است

کارگاه «روایت یاران» تصویرگر گوشه‌ای از زندگی شهید جهان‌آرا است

مدیر مرکز هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح بیان کرد کارگاه «روایت یاران» از اول تا سوم خرداد در مسجد جامع خرمشهر برپاست و در این کارها به فرازی از زندگی شهید جهان آرا نظر خواهیم کرد.

محمد حبیبی مدیر هنرهای تجسمی روایت فتح درباره کارگاه نقاشی «روایت یاران» به خبرنگار مهر گفت: این رویداد هنری از اول خرداد ماه برپا شده و تا سوم خرداد نیز ادامه خواهد داشت در ورک شاپ محور و موضوع شهید محمد علی جهان آرا است. در این کارگاه تلاش شده از هنرِ هنرمندان خوزستانی بهره برده شود زیرا این امر به نوعی شناسایی استعدادهایی است که شاید سال‌ها نادیده گرفته شده‌اند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه هنرمندان تنها کار پرتره نمی‌کنند بلکه پرتره بخشی از کار آنها را شکل می‌دهد. این کارگاه تنها در خوزستان برگزار نخواهد شد بلکه قرار است اتفاقی در سراسر کشور باشد. در حقیقت کارگاه‌های که با نام «روایت یاران» در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد به مطرح ترین چهره هر شهر در حوزه دفاع مقدس نظر خواهد کرد.

مدیر هنرهای تجسمی روایت فتح گفت: ماه پیش ما کارگاهی در شهر گلستان با همین عنوان «روایت یاران» برگزار کردیم. در این کارگاه هنرمندان گلستانی ما را با شهید صمد اسودی آشنا کردند. در همین راستا باید تاکید کنم اگر «روایت یاران» به درستی حمایت و پشتیبانی شود اتفاقی خوب در عالم هنر رقم خواهد خورد که جوانان و نوجوانان را با مفاخر و داشته‌هایشان آشنا خواهد کرد.

وی در مورد هدف از برگزاری کارگاه‌های نقاشی «روایت یاران» اظهار کرد: به واسطه ورکشاپ هایی که در سراسر ایران برگزار خواهد شد یکسری آثار به دست خواهد آمد که در سال ۱۴۰۲ در قالب یک نمایشگاه واحد و ملی رونمایی خواهد شد البته در نمایشگاه مورد نظر، هنرهای دیگری چون پوستر، موشن گرافی و مجسمه سازی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیر هنرهای تجسمی روایت فتح در پایان گفت: قرار است ۱۸ الی ۲۰ خرداد ماه کارگاه «روایت یاران» در مشهد برگزار شود. در این ورک شاپ گوشه‌ای از زندگی شهید برونسی مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 5497519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha