۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲

بابایی کارنامی در تذکر شفاهی:

مصوبه دولت برای حقوق کارگران برخلاف قانون بودجه است

مصوبه دولت برای حقوق کارگران برخلاف قانون بودجه است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در بودجه امسال مصوب کردیم کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی بر مبنای مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت کنند که دولت آن را نقض کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، سوم خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار داشت: دفاع از مصوبات مجلس از جمله وظایف هیئت رئیسه است. در بودجه امسال مصوب کردیم کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی بر مبنای مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت اخیراً در مصوبه‌ای حقوق این قشر را برابر حقوق کارمندان دیده است که این نقض صریح قانون است. مجلس ناظر بر اجرای قانون است و باید با دقت نظر اقدام کنیم تا عملی شدن قانون مطابق با ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی انجام شود.

وی بیان کرد: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده بازنشستگان کارگران دو ماه است که حقوق نگرفتند. از رئیس مجلس و رئیس جمهور دو نیروی جهادی می‌خواهم تا پیگیر اجرای قانون باشند. همچنین در جلسه سران قوا باید از حقانیت قشر ضعیف کارگران دفاع شود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5498056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • داریوش IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      مشکلات با حرف زدن و اما اگر درست نمیشود باید وزیر و رییس جمهور را به مجلس احضار کنید و مجبورشان کنید خلاف قانون کاری انجام ندهد و حق کارگران وبازنشستگان را رعایت کنند
    • عباسي RO ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      درود بر شما که به فکر کارگران دولت هستيد
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      رحمت به شیر پاکت احسنت به این نماینده عزیز
    • سهیل IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      کاش کارمندها هم حامی داشتند
    • حسین IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      0 0
      چرا شلوغ می کنید مابه التفاوت تفاوت حقوق رو نگرفتن.دوما اضافه کرد نامتعارف برابر تورم شدید واختلاف طبقاتی که الان با آن مواجه هستیم بیش از نیمی از کشور بیکار یا شغل درست حسابی دولتی ندارن.