۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۱

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران:

اقتصاد مقاومتی و ایثارگری درس های ماندگار حماسه فتح خرمشهر است

اقتصاد مقاومتی و ایثارگری درس های ماندگار حماسه فتح خرمشهر است

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اقتصاد مقاومتی و ایثارگری را از درس های ماندگار حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی ظهر سه شنبه در مراسم سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با گرامیداشت این حماسه اظهار داشت: از روز قبل پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس به استان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر درس ایستادگی، مقاومت، استقامت و غیره به آموخته است، گفت: حماسه مقاومت خرمشهر برابر بعثیان را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد و نیروهای بسیجی در کنار دیگر نیروها برابر سپاه سوم عراق مقاومت کردند.

وی افزود: خرمشهر پس از ۳۴ روز مقاومت به اشغال رژیم بعث درآمد و سرانجام با جانفشانی رزمندگان آزاد شد.

سردار ملکی وحدت را از جمله درس‌های مقاومت بیان کرد و گفت: اطلاعا از ولی فقیه و امام از دیگر درس‌های فتح خرمشهر بوده است و ایثارگری و اقتصاد مقاومتی از دیگر درس‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اظهار اینکه شش هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز برای آزادی خرمشهر تقدیم شده است، گفت: رزمندگان توانستند در عملیات بزرگ بیت المقدس ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن را اسیر و ۱۶ هزار نفر را به درک واصل کردند.

وی با بیان اینکه بعثی‌ها خرمشهر را غارت و هویزه را شخم زده بودند، گفت: رزمندگان شجاعانه خرمشهر را فتح کردند و اقتصاد مقاومتی، مبارزه فرهنگی با دشمن، قدرت و اقتدار سیاسی، و آبادی از دیگر خرمشهرهای پیش رو است.

کد خبر 5498291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha