۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیمارستان امام علی (ع) کازرون خدمات تخصصی وفوق تخصصی ارائه می دهد

بیمارستان امام علی (ع) کازرون خدمات تخصصی وفوق تخصصی ارائه می دهد

کازرون-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: هدف از راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) کازرون ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید حسینی صبح سه شنبه در آئین راه اندازی فاز نخست بیمارستان امام علی (ع) کازرون برگزار شد، با اشاره به تلاش رزمندگان و نقش امام خمینی (ره) در این عملیات پیروزمندانه گفت: تعدادی از شهدای شهرستان کازرون در این روز جزو رزمندگان این عملیات و از رشیدترین و شجاع‌ترین جوانان رزمنده بودند.

وی افزود: آزادسازی حصر آبادان و خرمشهر، دو رویداد بزرگ است که در هیچ مقوله جنگی نمی گنجید و با تلاش رزمندگان، اتحاد، یگانگی و وحدت ارتش و سپاه، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس، به ویژه شهید سپهبد صیاد شیرازی، شهید سردار قاسم سلیمانی، شهید باقری افشاری و شهید همت که نقش ارزنده ای در پیشبرد عملیات‌های موفقیت آمیز آن دوران ایفا کرده اند، بر اهمیت الگوگیری از این تلاش و همت شبانه روزی در عرصه‌های کنونی جامعه تاکید کرد.

حسینی با بیان اینکه علم، تخصص و تمام تلاش مسؤولان، باید در راستای رضای خداوند و خدمت به مردم باشد، از تلاش و کمک نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان کازرون و دیگر مسئولان و دست اندرکاران در راه اندازی این مرکز تقدیر کرد و گفت: هدف از راه اندازی این بیمارستان، ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مردم شهرستان است و می‌تواند علاوه بر مردم کازرون، به شهرستان‌های مجاور نیز ارائه خدمت داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرحله نخست راه اندازی این مرکز آموزشی درمانی را شامل بخش اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، بخش جراحی و ICU بیمارستان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد در کنار ارائه خدمات درمانی در توسعه امر آموزش به دانشجویان نیز نقش داشته باشد و تلاش می‌شود کمترین هزینه از جیب مردم پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه بیمارستان حضرت امام علی (ع) کازرون با ۹۶ تخت مصوب و ۱۲۰ تخت فعال به بهره برداری می‌رسد، از صرف اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: از مجموع ۲۲۱ نفر کادر درمانی پیش بینی شده برای خدمت رسانی در این مرکز آموزشی درمانی، ۸۶ و نیم درصد بومی هستند.

همچنین در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: این دانشگاه نشان داد که علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، می‌توانیم رسالت اجتماعی خود را در قالب بهداشت و درمان به مردم بزرگ شهرستان کازرون ارائه کنیم.

قائدی افزود: پروژه ساخت بیمارستان امام علی علیه‌السلام با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع در سال ۱۳۸۸ به منظور اجرا به پیمانکار تحویل داده شد و با توجه به مشکلات مالی واحد کازرون تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان (معادل ۴۰۰ میلیارد تومان) دربرداشته که هزینه ساخت این بیمارستان مهم به طور کامل از محل شهریه دانشجویی بوده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان با قراردادی ۱۰ ساله برای راه‌اندازی و بهره‌برداری به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده و بر این اساس قراردادی میان دانشجویان رشته علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون امضا شد تا دانشجوبان از امکانات آموزشی استاندارد این بیمارستان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون از ظرفیت بالای این دانشگاه برای تربیت نیروی علوم پزشکی ابراز خرسندی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون تاکنون بیش از یک‌هزار پزشک و متخصص به جامعه پزشکی تحویل داده تا به کشور و جامعه خدمت کنند.

کد خبر 5498537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha