۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰

تا روز جمعه؛

سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است/ احتمال خیزش گرد و خاک محلی

سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است/ احتمال خیزش گرد و خاک محلی

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه تا روز جمعه سواحل استان به خصوص در مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد بود گفت: در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی می شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز جمعه در برخی از ساعات با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به خصوص در مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین پیش بینی می‌شود طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی، سواحل استان به طور نسبی مواج و متلاطم شود، ضمن اینکه در این مدت، وقوع گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: بر همین اساس طی ساعات آینده آسمان صاف همراه با غبار محلی و در برخی از نقاط گردوغبار و طی ساعاتی وزش باد و در مناطق مستعد باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۶ کیلومتر در ساعات و در طول روز تا اوایل شب گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5499177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha