۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷

امام جمعه محمدیه:

فاجعه آبادان در مهرگان تکرار نشود

فاجعه آبادان در مهرگان تکرار نشود

قزوین –امام جمعه محمدیه با تاکید بر پیشگیری از وقوع فاجعه آبادان گفت: در همین مهرگان مشکلات زیادی داریم که نیاز است با پیگیری و دقت نظر مسئولین اجازه ندهیم فاجعه آبادان در مهرگان تکرار شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام آقاحسینی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمدیه که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد با تسلیت شهادت بنیانگذار مذهب جعفری اظهار کرد: صادق آل محمد (ص)، معارف ناب اسلام را در قالب یک جهاد تبیین در مقطع زمانی حساس گسترش داد و شیعه واقعی را معرفی کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات شیعه واقعی از زبان امام صادق (ع) افزود: شیعیان باید با تقوا و پاک بودن، حفظ اسرار، اوقات نماز و اقامه نماز اول وقت، مواسات و کمک مالی به فقرا و نیازمندان، عفت و پاکدامنی و همرنگی با امامان، شیعه بودن خود را نشان بدهند، انجام این اعمال، افراد دیگر را به دین اسلام و شیعه بودن تشویق خواهد کرد.

امام جمعه محمدیه با اشاره به اسوه قرار دادن زندگی معصومین و الگوبرداری از سبک زندگانی امامان عنوان کرد: شیعه واقعی کسی است که وقتی در زبان می‌گوید شیعه است، در عمل هم واقعاً شیعه باشد و این مهم را ثابت کند.

خطیب جمعه محمدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امامان از ما خواسته‌اند که در کنار انجام امور واجب همچون نماز و روزه و حج، به دستگیری از نیازمندان، احسان و انفاق و همدردی با دیگران هم توجه کنیم.

حجت الاسلام آقاحسینی با اشاره به اتفاقات تاریخی دوران امامت امام صادق (ع) ادامه داد: دشمنان، وجود مبارک و نازنین امام صادق (ع) را بزرگترین تهدید برای خود می‌دانستند، این مهمترین درس از زندگانی آن امام همام است برای شرایط فعلی ما، باید بدانیم که هر وقت مستکبرین و دشمنان ما را یک تهدید معرفی و قلمداد کردند، یعنی در مسیر امام صادق (ع) و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جراحی اقتصادی دولت بیان کرد: گرچه باید این جراحی از بخش‌های مهم و فسادزا شروع می‌شد، اما حال که شروع شده و کارها نیز کارشناسی شده، دولت و مجلس و سایر دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند تا اوضاع اقتصاد بهبودی یابد و مردم در سختی و تنگنا نباشند و تصمیمات درستی برای نظارت‌ها و رسیدگی‌ها اتخاذ شود.

امام جمعه محمدیه با اشاره به فرارسیدن هفته مجلس گفت: اگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به سخنان مهم مقام معظم رهبری گوش جان بسپارند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

خطیب جمعه محمدیه ضمن اشاره به موضوع عدم دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند که انقلابی ماندن مهم است، بلندگوی مجلس با فضای مجازی و پایگاه‌های خبری تفاوت دارد و باید مواظب آبروی مردم باشیم و گروکشی نکنیم.

وی با اشاره به اتفاق دلخراش و حادثه جان‌سوز متروپل آبادان گفت: این فاجعه و بلای خانمان‌سوز که منجر به فوت هموطنان و وارد آمدن خسارت‌های فراوان مالی شده باید دقیق بررسی و رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام آقاحسینی خاطرنشان کرد: در این حادثه تلخ به جای معلول باید به دنبال علت باشیم تا بار دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

وی در پایان با بیان اینکه نباید بر اثر فعالیت مافیا و یا سودجویان فرصت طلب شاهد جان باختن هموطنانمان باشیم، یادآور شد: در همین شهرک مهرگان مشکلات زیادی داریم که نیاز است متولیان امر با دقت در نوع ساختمان سازی از وقوع این حوادث تلخ در مهرگان جلوگیری کنند.

کد خبر 5500497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha