۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱

نشست فرهنگی کنشگران حوزه حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد

نشست فرهنگی کنشگران حوزه حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد

تبریز- نشست فرهنگی کنشگران و دست اندرکاران حوزه حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فرهنگی کنشگران و دست اندرکاران حوزه حجاب و عفاف ظهر امروز شنبه با حضور حجت الاسلام مهدی بیاتی دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی بیاتی در این نشست گفت: تیم جدید با مشکلاتی مواجه است که در بیشتر حوزه‌ها مربوط به مشکلات اقتصادی است.

وی ادامه داد: در حال تنظیم سرفصل‌های آموزشی هستیم که به زودی اعلام خواهد شد و مجوزهایی که بر اساس آن ساماندهی خواهد شد در حال اقدام است.

بیاتی افزود: باید توانمندان این حوزه وارد بازار شوند و باید راه تولید داخلی را هموار کنیم.

نشست فرهنگی کنشگران حوزه حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد

وی اظهار کرد: لباس مناسب اجتماع باید مورد تبلیغ رایگان قرار بگیرد و زمینه‌های عرضه‌ی مناسب فراهم شود.

بیاتی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کارهای ترویجی باید رونق بگیرند، گفت: تمام انجمن‌ها و دست اندرکاران باید پای کار باشند تا بتوانیم مشکلاتی که وجود دارد را تسهیل کرده و لباس مناسب اجتماعی عرضه دهیم.

جامعه فرهنگی نیازمند بازگشت به ارزش‌های خود است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: جامعه فرهنگی ما که از تاریخ دیرینه‌ای برخوردار است، نیازمند بازگشت به ارزش‌های خود است.

سیدقاسم ناظمی افزود: جامعه ما یک جامعه شرقی است که افراد در آن از نخست در بستر و چارچوبی فرهنگی رشد کرده‌اند و از شاخصه‌های آن پررنگ بودن اخلاق انسانی است.

وی با بیان اینکه مساله پوشش و عفاف و حجاب یکی از این ارزش هاست، اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه دینی بوده و بدیهی است که باید بر اصول تاکید شده دینی نیز مقید باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عدم توجه به ارزش‌های دینی، تاریخی و فرهنگی را از دلایل پیرو شدن برای فرهنگ‌های دیگر اعلام کرد و گفت: مقوله پوشش در عین اینکه یک رویکرد فرهنگی است، یک رویکرد اقتصادی نیز دارد.

ناظمی، ادامه داد: یکی از بازارهای عمده جهانی به لباس اختصاص دارد و فرهنگ‌های دیگر برای ارائه طرح‌های مبتنی بر فرهنگ خود در حوزه پوشش در جهان اقدام جدی انجام داده اند اما سهم کشور و اقتصاد ما از این بازار بسیار کمرنگ است.

وی یادآوری کرد: اگر دست‌اندرکاران حوزه لباس تلاش نکنند، تولید بهینه اتفاق نیافتد و دولت حمایت روش‌مند از این حوزه نداشته باشد ما متضرر خواهیم شد بنابراین همگرایی و هم پوشانی بین نهادهای دولتی، بخش خصوصی و نهادهای ناظر بازار در این راستا ضروری است.

ناظمی، افزود: شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا زیست بوم فرهنگی را به سمت جامعه‌ای مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی سوق دهد.

کد خبر 5501070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha