۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:

درصد زیادی از تعاونی‌ها در زنجان فعال نیستند

درصد زیادی از تعاونی‌ها در زنجان فعال نیستند

زنجان-سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: درصد زیادی از تعاونی‌ها در زنجان فعال نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب جعفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، از وجود چهار هزار و ۷۲۱ تعاونی در استان زنجان خبر داد و گفت: متاسفانه درصد زیادی از تعاونی‌ها در زنجان فعال نیستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند، اظهار کرد: تقویت تعاونی‌ها باعث ارتقای اقتصاد در جامعه می‌شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه تعاون یکی از بخش‌های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی ملی است، گفت: این استان ۶۴۵ تعاونی بانوان دارد و از این تعداد ۱۳۴ تعاونی بانوان فعال است.

جعفری تاکید کرد: در تعاونی‌های بانوان هزار و ۶۱۹ نفر فعال هستند و در سالجاری تعاونی‌های غیر فعال استان فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی سالجاری تعاونی‌های مشکل دار در استان شناسایی می‌شوند، گفت: مدیریت لازم در این خصوص در دست انجام است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان با بیان اینکه ترغیب تعاونی های استان به توسعه فعالیت ها به عنوان یک رویکرد مهم مطرح است، گفت: هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.

جعفری افزود: تعاونگران استان زنجان می‌توانند تا بیستم خردادماه همزمان با سراسر کشور با مراجعه به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، به نشانی https://taavoni.mcls.gov.ir اطلاعات کامل تعاونی خود شامل بخش‌های رتبه‌بندی (شاخص‌های کمی) و بخش جشنواره شامل فرم‌های شاخص‌های کیفی را ثبت یا به‌هنگام‌سازی کنند.

وی ادامه داد: جشنواره تعاونی‌های برتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به جامعه و ارج نهادن به زحمات تلاش‌گران، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای خانواده بزرگ تعاونی کشور و تشویق و ترغیب فعالیت‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری از سایر تعاون‌گران در فضای مناسب در انتقال دانش رسمی و بومی در سطح کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 5501921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha