۹ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

تشکیل ۴۳۳ پرونده تخلف از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه‌ها

تشکیل ۴۳۳ پرونده تخلف از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه‌ها

بیرجند-مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تا هشتم خردادماه ۴۳۳ پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است.

حسین حسن پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای طرح بزرگ اقتصادی دولت در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تعزیرات حکومتی به طور منسجم با همکاری سایر دستگاه‌های ذی ربط بر بازار نظارت داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تلاش ما بر این بوده است که با همکاری‌های مستمر در حوزه نظارت بر کالا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود و در صورت بروز چنین مواردی با متخلفان برخورد قانونی داشته باشیم.

حسن پور با اشاره به اینکه گفت: به طور دقیق می‌توانیم بگوییم از ابتدای اجرا شدن طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در بخش کالا و خدمات متخلفان این حوزه به حدود ۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه کالا و خدمات ۳۸۶ پرونده نیز مختومه شده است، افزود: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز ۳۲۷ پرونده و در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز ۳۵۴ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های مختومه در حوزه قاچاق کالا و ارز ۳۵۲ پرونده بوده است که متخلفان در این بخش نیز به ۸۷ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۳۱۹ هزار ریال محکوم شدند.

حسن پور یادآور شد: تعداد پرونده‌های مختوم شده در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز ۴۵ پرونده بوده است و برآورد میزان محکومیت محکومان در این بخش نیز ۲۸۱ میلیون ریال است.

وی گفت: یکی از مسائلی که به ما در برخورد با متخلفان کمک کرد، افزایش جریمه‌ها بود به گونه‌ای که در طرح مردمی‌سازی و توضیح عادلانه یارانه‌ها افراد و اصنافی که مرتکب تخلف احتکار، گران فروشی و کم فروشی بشوند به ۵ برابر مجازات پیش بینی شده در قانون تعزیرات حکومتی مجازات خواهند شد.

کد خبر 5502464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha