۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶

رئیس پلیس فتای بوشهر:

کلاهبردار حرفه‌ای در بوشهر دستگیر شد

کلاهبردار حرفه‌ای در بوشهر دستگیر شد

بوشهر- رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: نوجوانی که به صورت حرفه‌ای اقدام به طراحی سایت و لینک جعلی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی قاسمی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری تخصصی کارآگاهان سایبری در پلیس فتا مرکز استان، نوجوانی که به صورت حرفه‌ای اقدام به طراحی سایت و لینک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضائی می‌نمود، شناسایی و در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر شد.

وی بیان داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ادعای آنان مبنی بر وصول پیامک با سرشماره شخصی در قالب ابلاغ قضائی و سامانه ثنا که از حساب تعدادی از این افراد پس از ورود به لینک جانمایی شده در پیامک، مبالغی برداشت و به‌سرقت رفته بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

قاسمی گفت: با اقدامات شبانه‌روزی افسران پی‌جوی جرایم سایبری پلیس فتا استان و ردیابی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه، در نهایت هویت متهم کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی قضائی، در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمندی که با آنها مرتکب جرم می‌گردید به پلیس فتا دلالت گردید.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: این نوجوان ۱۵ ساله که در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شده بود با مشاهده مستندات و مدارک گردآوری شده پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشوده و اعلام داشت که پس از طراحی سایت فیشینگ و لینک جعلی سامانه ثنا و تحت عنوان ابلاغیه الکترونیکی قضائی با همکاری یک نفر دیگر که از طریق تلگرام با وی آشنا شده است و به صورت گسترده در سطح کشور به صورت پیامکی منتشر کرده که پس از وارد شدن کاربران به لینک جعلی جانمایی شده در پیامک و هدایت آنان به صفحه پرداخت اینترنتی بانکی جعلی، حساب آنان را فیشینگ و موجودی آن را برداشت می‌کرده‌ایم و در حدود ۸۵۰ میلیون ریال تا آلان از این طریق به عنوان حق شراکت به من پرداخت شده و مابقی وجوه کلاهبرداری شده در اختیار دوستم است.

وی تاکید کرد: متهم دستگیرشده فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده و تلاش جهت دستگیری همدست وی که خارج از استان سکونت دارد در اولویت اقدامات پلیس فتا قرار دارد.

وی گفت: شهروندان در صورت دریافت پیامک از منابع نامعتبر و ناشناس خصوصاً دارای لینک، به آنها هیچ توجهی نکرده و از ورود به اینگونه لینک‌ها خودداری نموده و توجه داشته باشند که هیچیک از سازمان‌های دولتی و رسمی نظیر قوه قضائیه برای ارسال پیامک به شهروندان از شماره‌های شخصی استفاده نمی‌کنند.

کد خبر 5503826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha