۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۹

در گفتگو با مهر تشریح شد؛

آخرین وضعیت آبرسانی به پایانه مرزی مهران برای اربعین

آخرین وضعیت آبرسانی به پایانه مرزی مهران برای اربعین

ایلام-معاون عمرانی استانداری ایلام،آخرین وضعیت آبرسانی به پایانه مرزی مهران برای اربعین امسال را تشریح کرد.

سعید هژبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای تأمین آب پایدار شبکه مهران و پایانه برکت اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: برای آبرسانی به پایانه مهران و برکت، ۲ دستگاه مخزن ۲ هزار مترمکعبی با ۱۱ کیلومتر خط انتقال و یک دستگاه ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: در واقع مشکلی برای تأمین آب پایدار پایانه و شهر مهران وجود ندارد، این پروژه از نظر فنی تمام شده است.

هژبری عنوان کرد: پمپاژ آب این طرح نیز خریداری شده، همچنین مقرر شده تا پایان ماه پمپ‌ها نصب و شبکه آب پایدار پایانه و شهر مهران به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در خصوص شبکه فاضلاب و تصفیه خانه مهران نیز افزود: تصفیه خانه شهر مهران در سال ۷۴ برای افق ۲۰ ساله و برای جمعیت ۱۰ هزار نفر با ۶۰ لیتر بر ثانیه طراحی شده، با توجه به افزایش جمعیت شهری مهران و ظرفیت اربعین به هیچ وجه هم اکنون این تصفیه خانه جوابگو نیست و مطالعه ارتقای ظرفیت تصفیه خانه انجام شده و در مراحل پایانی است.

مشکل تأمین آب و انتقال فاضلاب از پایانه حل شد

وی گفت: بنابراین آب پایدار پایانه برکت و شهر مهران تأمین شده و هیچ مشکلی در خصوص تأمین آب نداریم، اما تصفیه خانه مهران پس از اینکه کار مطالعاتی آن به اتمام برسد پیمان سپاری و انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تصفیه خانه شهر مهران بعد از اتمام مطالعه باید پیمان سپاری خود در فرآیند خاص خود را طی کند.

هژبری تصریح کرد: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان درحال اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب از پایانه مرزی به محل تصفیه خانه است که ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این طرح تا اربعین به بهره برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: بنابراین برای اربعین جاری مشکل تأمین آ و انتقال فاضلاب از پایانه به محل تصفیه خانه را نداریم.

وی گفت: اعتبار خوبی در سفر ریاست جمهوری برای طرح تصفیه خانه مهران در نظرگرفته شده. این پروژه نیز در اجرای عملیات قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5504330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha