۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

دخل و خرج بیمارستان‌های استان با هم نمی‌خواند / اولویت بندی منابع

دخل و خرج بیمارستان‌های استان با هم نمی‌خواند / اولویت بندی منابع

بیرجند-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بابیان اینکه درآمد هیچ یک از بیمارستان‌های استان، هزینه‌های آن را تأمین نمی‌کند، گفت:منابع با اولویت بندی هزینه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقانی در جمع اعضای شورای اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: باید با اولویت بندی صحیح از منابع مالی موجود استفاده کنیم تا بتوانیم به خوبی از هدر رفتن آنها جلوگیری کنیم تا مردم همه نقاط استان از امکانات موجود استفاده کنند.

وی با ارائه گزارش مفصلی از آخرین وضعیت هریک از پروژه‌های درمانی و بهداشتی شهرستان تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی به سه دسته پایگاه‌های اورژانس، مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: هفت درخواست برای ایجاد پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان داریم که برای به کار گیری نیروی انسانی هریک از آنها باید ماهی تنها ۱۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال پرداخت شود و این در حالی است که پایگاه‌های اورژانس باید با اعتبار استانی ساخته شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با وجود اینکه وزارت بهداشت برای احداث پایگاه‌های اورژانس اعتبار اختصاص نمی‌دهد آنها را مکلف کردیم که در ساخت تعدادی پایگاه اورژانس مشارکت ۶۰ درصدی داشته باشند آن هم در صورتی که مشارکت ۴۰ درصد خیرین محقق شود.

دهقانی بابیان اینکه درآمد هیچیک از بیمارستان‌های استان، هزینه‌های آن را تأمین نمی‌کند، ادامه داد: در زیرکوه تنها مشکل موجود نبود بیمارستان است که چون ماده ۲۳ است با گرفتن مجوز در یک ماه آینده پیمانکار آن انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: در قاین هم موافقت نامه موجود مربوط به احداث بیمارستان دوم ۹۶ تختخوابی است که برای استفاده بهینه از امکانات موجود در نزدیکی بیمارستان اول قاین ساخته می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم با تاکید بر خردورزی در انجام کارها اظهار کرد: اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد به علت عدم توجه به خردورزی در انجام کارها است.

علی اکبر اسماعیلی تصریح کرد: از ۵۰ میلیارد تومان که در سال‌های گذشته برای استان ابلاغ شد سهم ما تنها یک میلیارد تومان بود که با آن نمی‌شد کار زیادی انجام داد و مشکل فعلی کمی تعداد پزشکان متخصص را باید با هم افزایی حل کنیم.

کد خبر 5504718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha