۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۲

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

نیازمند توجه به مبانی فکری و اعتقادی برای اعتلای هویتی شخصیتی هست

نیازمند توجه به مبانی فکری و اعتقادی برای اعتلای هویتی شخصیتی هست

زنجان-نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برای اعتلای هویتی و شخصیتی در دنیا و سعادت در آخرت به مبانی فکری و اعتقادی نیاز داریم. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان، با بیان اینکه کاش امروزمان را با نگاه به آینده، قیامت و آخرت و اعتقاد به محاسبه در پیشگاه خداوند برنامه‌ریزی کنیم، گفت: خودمان را باید آماده پاسخگویی در برابر کارهای‌مان کنیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با قرآن کریم باید روش را اصلاح کرده و در آیات قرآن تامل کنیم، اظهار داشت: حاصل مطالعه تاریخ باید دریافت فلسفه و جریان‌شناسی تاریخ و عبرت‌آموزی و درس گرفتن از آن باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بر لزوم فراهم شدن زمینه آزاداندیشی در تشکل‌های دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: برای اعتلای هویتی و شخصیتی در دنیا و سعادت در آخرت به مبانی فکری و اعتقادی نیاز داریم.

حاج‌علی‌اکبری به پمپاژ فضای مجازی و عملیات سنگینی که به جامعه ما و به‌ویژه نسل جوان صورت می‌پذیرد اشاره کرد و ابراز داشت: همه مشکلات را به مرغ و گرانی، گره می‌زنند و دستاوردها را سیاه‌نمایی می‌کنند.

وی افزود: امنیت کشور، حاصل خون‌های مطهر شهدا، رشد علمی، توان بازدارندگی، موشک‌ها و پهپادها و ظرفیت دانشمندان جوان است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: مشکلات و گرفتاری‌ها را می‌بینیم اما دستاوردها را نیز باید ببینیم و نگاه نباید یکطرفه باشد.

وی افزود: امیدآفرینی، نکته بسیار اساسی است و یکی از بهترین کارهایی که اعضای انجمن‌های اسلامی می‌توانند انجام دهند در حوزه امیدآفرینی است که البته نباید به‌صورت مقطعی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» در دهه فجر، یک اقدام دائمی، دانش‌آموزی و بومی است.

حاج علی اکبری بیان داشت: توجه به دروس تاریخ و حتی جغرافی کم شده و دانش‌آموزان علاقه چندانی به این دروس ندارند.

کد خبر 5505142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha