۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۱

چهارشنبه ۱۸ خرداد؛

نشست «زبان‌شناخت» در حوزه هنری برگزار می‌شود

نشست «زبان‌شناخت» در حوزه هنری برگزار می‌شود

نشست «زبان چگونه جهان ما را می‌سازد؟» چهارشنبه ۱۸ خرداد با حضور پویا امامی و علیرضا نادری در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین نشست از سلسله‌نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «زبان چگونه جهان ما را می‌سازد؟» توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ساعت ۱۶ تا ۲۰ چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ با سخنرانی و ارائه پویا امامی، دکتری علوم شناختی در حوزه چارچوب‌سازی شناختی و مترجم و مؤلف شش عنوان کتاب در زمینه برنامه‌ریزی عصبی‌زبانی و علیرضا نادری، دانش‌آموخته روان‌شناسی بالینی و پژوهشگر عصب‌شناسی زبانی، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار خواهد شد.

پویا امامی درباره این نشست گفت: جایگاه زبان در شناخت انسان و جهان پیرامون وی و همچنین نقش آن در هدایت اندیشه، مقوله‌ای است که نه‌تنها در ایران بلکه در تمام جهان توجه اندیشمندان را به خود جلب کرده است. اگرچه این توجه از روزگاران گذشته وجود داشته است، گرفتار شدن انسان‌ها به روزمرگی موجب شده تا بیم آن برود که زبان اعجاز خود را از دست بدهد.

وی درباره مباحثی که در این نشست ارائه خواهد کرد گفت: اینکه ضعیف‌شدن زبان، به هر شکلی چه تأثیری در اندیشه انسان می‌گذارد، موضوع این نشست خواهد بود.

امامی در پایان گفت: زبان آینه شناخت انسان است و در این آینه می‌توان فرایندهای شناختی بزرگان را کشف کرد و این فرایندها را به دیگران آموزش داد و در حقیقت:

اگر سخن به دل از گوش پیش‌تر نرسد
یقین شناس که از نارسایی سخن است

پویا امامی دکتری علوم شناختی دارد و ترجمه کتاب‌های رابرت دیلز از جمله «مهارت‌های ذهنی ۱و۲»، «استراتژی نبوغ» و «جادوی بیان» و تألیف کتاب «سهروردی در لغت موران» با موضوع روش‌های کاربردی برای درک عمیق یکدیگر در کارنامه اوست. ترجمه کتاب «مردم‌شناخت» اثر مایکل هال و باب بودینهامر از دیگر کتاب‌هایی است که او ترجمه کرده است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان و پژوهشگران آزاد و رایگان است.

کد خبر 5507582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha