۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷

سرپرست حجاج ایرانی:

امیدواریم حج امسال آبرومند و در شأن نظام برگزار شود

امیدواریم حج امسال آبرومند و در شأن نظام برگزار شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت:امیدواریم با تلاش کارگزاران، حج امسال آبرومند و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یکشنبه شب (۱۵ خردادماه) در دیدار نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید برگزاری حجی آبرومند را خواسته و تلاش تمام کارگزاران حج و زیارت عنوان کرد.

وی در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره حضرات آیات صافی گلپایگانی، شاهرودی، حکیم، آیت الله ری شهری و ۲۵۰ نفر از خادمان ضیوف الرحمن و اعتاب مقدسه که در دو سال گذشته به دیار باقی شتافته‌اند، از دفاتر استفتاء مراجع تقلید در زمینه پاسخ به مسائل نوپدید در مکه و مدینه طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه شرایط حج امسال را سخت و بی سابقه توصیف کرد و اعتراض شدید خود را نسبت به افزایش بی رویه قیمت‌ها در کشور عربستان و عدم همکاری شرکت‌های خدماتی این کشور با زائران اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: وقتی در گذشته قراردادی با شرکت‌های خدماتی عربستان منعقد می‌شد از ابتدا تا پایان موسم حج تغییری پیدا نمی‌کرد و یکسان بود اما در حال حاضر قیمت تنها برای یک هفته تفاهم می‌شود.

اگرچه امسال شرایط برای زائران نسبت به سال‌های گذشته به ویژه در بحث قیمت‌ها سخت‌تر شده است، اما سرپرست حجاج ایرانی وعده داد که با تلاش کارگزاران حج و زیارت زائران کشورمان نگران اعمال و مناسک خود نباشند و حج امسال آبرومند و امیدواریم در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

کد خبر 5507802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha