۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶

طی دو ماهه نخست سال جاری؛

۲۴۴۴ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسید

۲۴۴۴ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسید

بیرجند- مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در دوماهه نخست سال جاری، دو هزار و ۴۴۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

علیرضا مهرآور در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه در دوماهه نخست سال جاری، دو هزار و ۴۴۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد هزار و ۲۳۳ مورد پسر و هزار و ۲۱۱ مورد دختر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن مادران در همین مدت ۲۹.۷ و پدران نوزادان ۳۳.۶ سال است، گفت: امیرعلی، علی، محمد و ابوالفضل در گروه پسران و فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، یسنا و حلما هم در گروه دختران دارای بیشترین فراوانی نام بوده‌اند.

مهرآور با اشاره به میزان ولادت‌های در شهرستان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در شهرستان قائنات، هزار و ۶۷۷ واقعه ولادت در قاین به ثبت رسیده که بیشترین مرتبه فرزند آوری مربوط به فرزند دوم خانواده‌ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: در خراسان جنوبی ۲۶ هزار و ۱۲۳ نفر به نام کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و ۱۶ هزار و ۹۲۷ نفر به نام رضا ثبت ولادت شده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری هم پنج مورد به نام معصومه و ۱۵ مورد به نام رضا در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

کد خبر 5508280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha