۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۶

اروپا: بر حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می کنیم

اروپا: بر حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می کنیم

اتحادیه اروپا مدعی تعهد قاطع و حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای هیات اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، اتحادیه اروپا مدعی تعهد قاطع و حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام شد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا بر تعهد قاطع خود و حمایت مستمر از اجرای کامل و موثر برجام تاکید می کند و مصمم است به همکاری با جامعه بین الملل برای حفظ این توافقنامه دارای اهمیت راهبردی ادامه دهد.

این بیانیه می افزاید: اتحادیه اروپا از تمام کشورها می خواهد که از اجرای این توافق در راستای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از تلاش های دیپلماتیک فشرده در کمیسیون مشترک برجام و تماس های نماینده ارشد اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با همه شرکای مربوطه برای دستیابی به بازگشت ایالات متحده به برجام و ازسرگیری اجرای کامل تمام تعهدات برجام از سوی آمریکا و ایران حمایت می کند. اجرای کامل و راستی آزمایی شده تعهدات هسته ای ایران جامعه بین الملل را قادر می سازد تا تضمین های لازم را دریافت کند.

اتحادیه اروپا همچنین بر مسائل و مشکلاتی که در پی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید علیه ایران ایجاد شده است اذعان کرد.

این بیانیه می افزاید: در کنار اجرای کامل و راستی آزمایی شده تعهدات هسته ای توسط ایران، لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای بخش مهمی از توافق است.

در این بیانیه ادعا شده که اتحادیه اروپا به صورت کامل به تعهدات خود از جمله لغو تحریم ها بر اساس برجام پایبند بوده است.

کد خبر 5508918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حبیب IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      0 0
      اتحادیه اروپا غلط میکند دارد دروغ میگوید که از برجام حمایت میکند . تاکنون چه حمایتی از برجام کرده ؟ فقط در لفظ و کلام میگویند ما حمایت میکنیم و در عمل سرشان در آخور امریکاست . اروپائیان اگه موافق برجامند میتونند خیلی کاربنفع برجام انجام بدهند از جمله شکستن حصر تحریم غیر قانونی ایران