۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۱

استاندار اردبیل خبر داد؛

توسعه کشت گلخانه‌ای تا ۳۰۰ هکتار در اردبیل

توسعه کشت گلخانه‌ای تا ۳۰۰ هکتار در اردبیل

اردبیل- استاندار اردبیل از توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای تا ۳۰۰ هکتار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح گلخانه سلطان‌آباد اردبیل اظهار کرد: در این گلخانه تولید محصول توت فرنگی مورد توجه بهره‌برداران قرار گرفته تا در هفت هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومان کشت و عمل‌آوری این محصول را شاهد باشیم.

وی اشتغال ۱۷ نفر را در این مجموعه تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اقتصادی بودن کشت گلخانه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مقرر شده تا تولید محصولات متنوع در گلخانه‌ها با نگاه صادراتی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: با رصد وضعیت بازار سعی بر این است تا تولید انواع محصولات گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان مورد توجه قرار گیرد که در بازدید از بخشی از این گلخانه‌ها متوجه تنوع تولید از گل رز تا محصولات با ارزشی همچون توت فرنگی و موز شده‌ایم.

عاملی افزود: جهاد کشاورزی برنامه توسعه کشت گلخانه‌ای را هدف‌گذاری کرده تا از ۱۲۲ هکتار مجموعه گلخانه‌ای در حال بهره‌برداری استان، این ظرفیت تا پایان سال به ۳۰۰ هکتار ارتقا یابد.

وی پایین بودن مصرف آب و افزایش راندمان تولید را از مزایای کشت گلخانه‌ای اعلام کرد و ادامه داد: با پایین آمدن آمار خسارت وارده به اراضی، تلاش بر این است تا ارتقا و بهره‌وری بالا را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشورهای منطقه به ویژه حوزه قفقاز به محصولات کشاورزی، انتظار می‌رود تولیدکنندگان محصولات خود را با برند مشخص صادر کرده و به افزایش ارزآوری و همچنین تقویت مبادلات تجاری کمک کنند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در کنار توسعه کشت گلخانه‌ای، سعی بر این است تا به تناسب شرایط اقلیمی استان کشت‌های استراتژیک و متنوع جز برنامه‌ریزی‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی باشد تا ما بتوانیم به سمت خوداتکایی بیشتر حرکت کنیم.

کد خبر 5509902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha