۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸

وزیر ارشاد؛

برخی هنرمند نما به کشور پشت کردند/ خیانت به ارزش‌های جامعه

برخی هنرمند نما به کشور پشت کردند/ خیانت به ارزش‌های جامعه

سمنان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی که به ظاهر فقط هنرمند هستند به کشور پشت کرده‌اند، گفت: مردم به خوبی می‌دانند که هنرمند واقعی در راستای اعتلای ارزش‌های جامعه تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله شاهچراغی در سالن همایش‌های هلال احمر سمنان با بیان اینکه در تاریخ اسلام و تشیع بعد از هجرت پیامبر (ص) که منشأ تشکیل دولت و جامعه اسلامی شد و از حیث اهمیت به مثابه مبدا تاریخ قرار گرفته، هیچ هجرتی با اهمیت تر از هجرت امام رضا (ع) وجود ندارد، بیان کرد: از آنجا که استان سمنان میزبان زائران رضوی است، در واقع باید گفت مردم این استان خادم الرضا (ع) محسوب می‌شوند همچنین باید از این ظرفیت عظیم در راستای تعالی اندیشه دینی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تأمین و ارتقای زیرساخت‌هایی که خروج شأن شخصیت‌هایی باشند که پاسدار اصول اساسی و فرهنگ دینی مردم محسوب شوند لذا اگر خروجی کار فرهنگی و هنری کسانی نباشد که از انقلاب و دستاوردهای پاسداری کنند، نشان دهنده عدم توفیق است.

هنرمند باید پاسدار ارزش‌های جامعه اش باشد

وزیر ارشاد اسلامی کابینه سیزدهم با بیان اینکه هنرمند باید پاسدار ارزش‌های جامعه اش باشد، تاکید کرد: بعضاً شاهد هستیم کسی که فقط به ظاهر هنرمند است اما هنرمند واقعی محسوب نمی‌شود به باورهای دینی مردمش پشت و به کشورش خیانت می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه هنرمند واقعی کسی است که در راستای اعتلای ارزش‌های یک جامعه حرکت کند نه آنها را مورد وهن قرار دهد، بیان کرد: مردم ما به خوبی تشخیص می‌دهند و می‌دانند که خدمت گزاران واقعی شأن چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه عشق و علاقه‌ای که مردم به شهدا و علما دارند و به امثال شهید سلیمانی نشان دادند، نشان از جایگاه واقعی خدمت گزاران فرهنگ و اعتلای باورهای یک جامعه دارد، افزود: مردم قدردان خدمت گزاران واقعی شأن در عرصه‌های مختلف هستند.

قدرشناسی از سال‌ها مجاهدت علما

وزیر ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش گرامی داشت آیت الله شاهچراغی بیان کرد: از دست اندرکاران باید تقدیر کرد چرا که تقدیر از سال‌ها مجاهدت علما در واقع یک وظیفه قدرشناسی است و امیدواریم که این نوع مراسم ادامه نیز پیدا کند تا بتوانیم چنین شخصیت‌هایی را در معرض تماشای همه جوانان و کسانی که نیاز به الگو دارند، قرار دهیم.

وی تصریح کرد: آیت الله شاهچراغی نیاز به این تجلیل‌ها ندارند بلکه ما نیاز داریم تا ایشان را معرفی کنیم تا نسل امروز ما ببینند عناصری که عمرشان را در راه اسلام گذاشته‌اند، چطور تلاش و زندگی کرده‌اند.

وی همچنین گفت: امروز نسل جدید ما دهه هشتادی و نودی ها به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر از دهه شصتی ها جلوتر نباشند، عقب تر نیستند و لذا باید این دست اقدامات فرهنگی بیشتر شود.

کد خبر 5510084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha