۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸

استاندار اردبیل:

قانون تخصیص سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اصلاح شود

قانون تخصیص سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اصلاح شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: سرمایه در گردش واحدهای تولیدی هر سه ماه یک بار بازپرداخت می‌شود که ضروری است در راستای تسهیل تولید این قانون اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی ادارات تابع وزارت امور اقتصاد و دارایی در اردبیل اظهار کرد: اردبیل استان نوپایی است که نسبت به بسیاری از استان‌ها که دارای زیرساخت‌ها و امکانات بسیار هستند، جز استان‌های فقیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل جز معدود استان‌های است که به مرکز کشور با بزرگراه متصل نمی‌شود، تصریح کرد: متوسط بزرگراه‌ها در کشور ۲۴ درصد است که این رقم در اردبیل به ۱۱ درصد نیز نمی‌رسد.

استاندار اردبیل گفت: علی‌رغم مرزی و ترانزیتی بودن اردبیل، ما از وضعیت راه‌های بسیار مناسب برخوردار هستیم که اتصال شمال استان به مرکز که قطب تولید محصولات کشاورزی است، بسیار نامناسب است.

عاملی افزود: ما جز مناطق محروم هستیم اما متأسفانه مصوبات مناطق محروم شامل استان اردبیل نمی‌شود که انتظار می‌رود با تجدید نظر در این مصوبات، اردبیل نیز جز مناطق محروم محسوب شده و از مزایای آن برخوردار شود.

وی به بلاتکلیفی ۱۸ ساله راه آهن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: گرچه در سفر رئیس جمهور به استان قرار بود این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد اما کندی به وجود آمده در اجرای این پروژه سبب شده تا مردم از ایجاد راه آهن و بهره‌برداری از آن ناامید شوند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرانه درآمد مردم استان نسبت به درآمد متوسط کشوری به رغم ظرفیت‌های موجود در استان پایین است و ما فرآیند ثروت‌سازی را به دلیل زیرساخت‌ها شاهد نیستیم.

وی با تاکید بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات اضافه کرد: این شرایط باید طوری تنظیم شود تا اردبیل از حداقل‌ترین امکانات در حوزه اقتصادی بهره‌مند شده و حوزه زیرساختی آن به نتیجه برسد.

عاملی شکل‌دهی تولید در استان اردبیل را به دلیل وجود ظرفیت بالا در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و وجود ۲ کشت و صنعت بزرگ مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه کشاورزی تولید ما باید ثروت‌ساز شود تا بتوانیم استان اردبیل را از عقب‌ماندگی مزمن برهانیم.

وی فقر استان اردبیل در زیرساخت‌های مهم اقتصادی، گردشگری و تولیدی را یادآور شد و اظهار کرد: شرکت‌های ایدرو، ایمیدرو و شستا در اردبیل هیچ نوع سرمایه‌گذاری انجام ندادند و آنچه امروز ما از توسعه در اردبیل شاهدیم، همه به پشتوانه بخش خصوصی و مردمی انجام شده است.

عاملی با تاکید بر به بار نشستن مصوبات سفر ریاست جمهوری تصریح کرد: سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که هر سه ماه یک بار بازپرداخت می‌شود، باید اصلاح شود چرا که این بازپرداخت سه ماهه اجحاف در حق تولید است.

وی به ۳۸۶ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما نتوانستیم از این فرصت مرزی استفاده کنیم و با خالی شدن مرزها در سال‌های اخیر تهدید امنیتی حادث می‌شود.

عاملی افزود: محرومیت در مرزهای ما به حدی رسیده که جوانان ناامید از آینده مجبور به ترک مناطق و مرزها شده‌اند.

وی نبود اکس. ری کامیونی در گمرک بیله‌سوار را به رغم تردد روزانه ۳۰۰ کامیون ترانزیتی از این منطقه آزاردهنده و افت بزرگ برای اقتصاد منطقه اعلام کرد و ادامه داد: از وزیر اقتصاد و دارایی درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه این دستگاه برای گمرک بیله‌سوار اقدام شود.

عاملی از توجه جدی دولت به جلسات ستاد تسهیل نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این جلسات که فرصت جدیدی برای تولیدکنندگان در استان است، هر سه ماه یک بار در استان تشکیل شده و بتوانیم مشکلات تولیدکنندگان را احصا کنیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم تا زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی را ایجاد کنیم که این نیز تدبیر و توجه ویژه وزیر اقتصاد و دارایی را می‌طلبد.

کد خبر 5510439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha