۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰

امام جمعه موقت شاهرود:

دشمنان عاجز از ائتلاف علیه کشورمان هستند/ ملت ایران در راه پیروزی

دشمنان عاجز از ائتلاف علیه کشورمان هستند/ ملت ایران در راه پیروزی

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه دشمنان نتوانستند ائتلاف منطقه‌ای و ملی را علیه ایران سامان بخشند، گفت: امروز شاهد شکست و ناکامی غرب در برابر ملت ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، با اشاره به حوادث منطقه‌ای و به خصوص مذاکرات بیان کرد: شکست‌های آمریکا و اروپا و اعتراف آنان در این کارزار همین بس که نتوانستند ایران را وادار به گفتگو و توافق جدید کنند.

وی افزود: دشمنان حتی نتوانستند ائتلاف منطقه‌ای و ملی را علیه ایران سامان بخشند زیرا آمریکا هم در خلیج فارس و هم در عین الاسد شکست خورد و هیچکدام از کشورهای منطقه جرأت اقدام علیه ایران را نداشتند و این مجموعه ناکامی‌ها تا امروز ادامه دارد.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه برخورد غرور آفرین سپاه با دزدی دریایی یونان و عقب نشینی آنان و لغو حکم دادگاه مربوطه و آزادی نفتکش ایرانی از جمله شکست‌های غرب است، ابراز کرد: افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و افزایش فروش نفت به پیش از شروع تحریم‌ها و افزایش غنی سازی اورانیم تا سقف ۶۰ درصد نشانه‌های پیروزی ملت ایران است.

عبداللهیان در تبیین نقشه دشمن علیه ایران اسلامی، افزود: نقشه دشمن در سرازیری شکست‌ها به رهبری آمریکا و اروپا و پادویی سازمان انرژی اتمی برای محکومیت ایران و منفعل ساختن متمرکز است تا با فریب حذف نام سپاه از فهرست خود ساخته تروریسم و باقی گذاشتن سپاه قدس هم حضور منطقه‌ای ما را کاهش دهند و هم راه کمک و حمایت از مقاومت را ببندند.

وی افزود: خوشبختانه اسرائیل امروز از همه ضعیف‌تر است به طوری که به گفته رسانه‌ها بعضی از سران آنان در آستانه ۸۰ سالگی این رژیم نگران فروپاشی هستند، و غنی سازی اورانیم توسط ایران اسلامی نشانه شکست دشمنان و پیروزی ما است.

امام جمعه موقت شاهرود همچنین به زندگی ائمه اطهار (ع) نیز اشاره کرد و بیان داشت: در یک تقسیم بندی کلی دوران زندگی ائمه را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد، دوره اول بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا زمان امام سجاد (ع) که بیشتر به مصون سازی اسلام ناب از انحرافات به وجود آمده بود یعنی مبارزه با فساد و نفاق جدید که قیام و شهادت امام حسین (ع) در این بخش قرار می‌گیرد.

عبداللهیان با بیان اینکه دوره دوم از زمان امام باقر (ع) تا امام کاظم (ع) است که به دنبال ساختن یک جریان فکری شیعی به عنوان پایگاه مردمی اسلام بود که بیان ویژگی‌های شیعه در این محور است، بیان کرد: مرحله سوم آماده کردن این تشکل برای به دست گرفتن حکومت بود و حدیث معروف سلسله الذهب در این بخش توجیه پذیر است، لذا این بخش آنقدر مهم است که وقتی از مردم کوفه می‌خواهند با امام به عنوان ولیعهد پیمان ببندند ولی مردم حاضر نمی‌شوند.

کد خبر 5510776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha