۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹

امام جمعه قزوین:

باغستان سنتی قزوین نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد

باغستان سنتی قزوین نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد

قزوین – امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه حفظ باغستان که تاریخچه و قدمتی بیش از یک هزار سال دارد یک اصل است، گفت: باغستان باید حفظ شود و نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد با برکت اما رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا در حدیثی به کسانی که به دنبال وحدت و انسجام بین مردم و حل مشکلات مردم هستند رحمت و درود می‌فرستد.

وی افزود: حل مشکلات مردم، احیا توجه مردم به مسجد و همچنین ایجاد وحدت و انسجام در بین مردم از سنت‌ها و اوامر امام رضا (ع) است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ائمه جمعه در سراسر کشور باید به دنبال افزایش آگاهی‌های مردم از طریق تریبون نماز جمعه باشند تا نماز جمعه به یک دانشگاه مهم تبدیل شود که هر هفته برای مردم کلاسی پرمحتوا دارد.

وی عنوان کرد: حل مشکلات باید در اولویت باشد و همه مدیران در استان و کشور باید برای حل مشکلات کردم تلاش کنند اما این به معنای این نیست که به بهانه حل مشکلات اقتصادی مردم از حل دیگر مشکلات در جامعه فارغ شویم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مردم باید در نماز جمعه حرف ائمه و قرآن را بشنوند بیان کرد: اگر ما حرف ائمه و قرآن را به مردم برسانیم و نشان دهیم، مردم بسیار استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی (ره) تلاش برای مقابله با هویت زدایی را یک اصل در انقلاب دانست و تاکید کرد: ایمان، وحدت و انسجام و در عدالتخواهی از ریشه‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر انقلاب از ریشه‌های خود فاصله بگیرد بدون شک خشک می‌شود و نباید اجازه دهیم این فاصله و جدایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حضور امام (ره) در انقلاب اسلامی کمرنگ شود، بیان کرد: این انقلاب بی نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و انقلاب و امام (ره) با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه بازگشت کشور به عقب به معنای ارتجاع است، تاکید کرد: بدون شک تبیین انقلاب و مبارزه با دروغ‌ها و جنگ روانی دشمن می‌تواند از ارتجاع در جامعه جلوگیری کند.

وی بیان کرد: دشمن برای همه اقشار جامعه ما برنامه ریزی کرده تا دین و قران را از آنها بگیرد و باید مراقب این حیله دشمن باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به حواشی هفته اخیر استان قزوین در حوزه تخریب بخش‌هایی از باغستان قزوین گفت: حفظ باغستان یک اولویت است و مسئولان نباید به دست دشمن بهانه بدهند.

وی با اشاره به اینکه حفظ باغستان که تاریخچه و قدمتی بیش از ۱ هزار سال دارد یک اصل است، اظهار کرد: باغستان باید حفظ شود و نباید دستخوش تخریب قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: باید مراقب باشیم که تا باغستان به بهانه‌ای برای رسانه‌های بیگانه و دشمنان این ملت و ایجاد تقابل بین مسئولان تبدیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم تا مکر دشمن و دست‌های پشت صحنه ما را فریب ندهد.

آیت الله عابدینی با اشاره به هلاکت رسیدن چند صهیونیست در روزهای اخیر عنوان کرد: خوشحال هستیم که انتقام شهید صیاد خدایی قدری گرفته شد.

وی در پایان با اشاره به اجرای ویژه برنامه سلام فرمانده در روز چهارشنبه عنوان کرد: امیدواریم با حضور و استقبال خوب مردم این مراسم در روز چهارشنبه با شکوه برگزار شود.

کد خبر 5510851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha