۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

مناسک حج جلوگاه اتحاد و انسجام امت اسلام است

مناسک حج جلوگاه اتحاد و انسجام امت اسلام است

قم- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مناسک حج جلوگاه اتحاد و انسجام امت اسلام و نشان دهنده همبستگی مسلمین با یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: مناسک حج جلوگاه اتحاد و انسجام امت اسلام و نشان دهنده همبستگی مسلمین با یکدیگر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با بیان اینکه ایجاد تفرقه در بین مسلمین از جمله اهداف دشمنان اسلام ابراز داشت: دشمنان برای ایجاد تفرقه در میان مسلمین توطئه و برنامه ریزی می‌کنند تا کینه توزی را بین مسلمین ترویج کنند.

حجت الاسلام نواب افزود: دشمنان دین اسلام از تمامی روش‌ها برای آسیب زدن و به زانو درآوردن امت اسلام استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه سفر معنوی حج برای حجاج فرصت مغتنم و توفیق الهی است بیان داشت: حجاج با انجام مناسک حج تولدی دوباره یافته و زندگی تازه ای را شروع می‌کنند که ضرورت دارد تا پایان عمر از دستاوردهای معنوی این سفر در راستای عبودیت و بندگی پروردگار حراست کنند.

سرپرست حجاج ایرانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در جمع کارگزاران حج تاکید کردند سبک زندگی برگرفته از حج که همانا زندگی مسالمت آمیز، ساده زیستی، دوری از گناهان و بندگی خداوند است باید سرلوحه امت اسلامی به خصوص حجاج باشد.

حجت الاسلام نواب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام راحل فرمودند حج بدون برائت از مشرکین حج نیست بیان داشت: امروز ایران اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه با تکیه بر خداوند به عظمت و جایگاهی دست یافتند که دشمنان از این عزت و اقتدار آنان هراس دارند چرا که قادرند دشمنان را به ذلت خواری بکشانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار حج امسال را حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی برشمرد و افزود: همه مسلمین وظیفه دارند در راستای دفاع از قبله اول مسلمین تلاش کنند چرا که این مکان مقدس جایگاه ممتازی در دین اسلام دارد که متأسفانه امروز به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است و مسلمین باید در راستای آزادسازی قدس شریف با هم اتحاد و همبستگی داشته باشند.

کد خبر 5510882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha